رییس مجمع نمایندگان یزد:

بانک اطلاعاتی موقوفات استان یزد تهیه شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر لزوم احیای موقوفات در استان، گفت: شناسایی موقوفات و بانک اطلاعاتی قوی و به روز، اقدام موثری در جهت حفظ و نگهداری از آنهاست.

“محمدصالح جوکار” در دیدار مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به نگاه مردم در خصوص موقوفات، گفت: در نگاه عامیانه، موقوفات به معنای هدردادن تلقی می شود و دلیل این نگاه هم بی توجهی به موقوفات و رها شدن آن در طول زمان بوده است.

وی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اصلا توجهی به مسئله وقف نمی شد ولی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته شاهد اقدامات و از جمله قانونگذاری در این زمینه داریم.

نماینده یزد ادامه داد: متاسفانه امروزه پایین ترین ارزش گذاری توسط کارشناسان برای وقف انجام می شود لذا کمترین ارزش را در بین مردم دارد، در صورتی که وقف سنت حسنه ای است که در دین اسلام بسیار تاکید شده و اگر به آن توجه شود می تواند در سایه آن اقتصاد کشور را دگرگون سازد.

وی با تاکید بر اینکه اگر موقوفه ای نسبت به زمان دارای کارایی مناسبی نیست، باید نسبت به تغییر کاربری آن و تبدیل به احسن اقدام کرد، گفت: تغییر کاربری ها و تبدیل به احسن کردن و احیای موقوفات بسیار مهم است که باید یکی از اولویت های اداره کل اوقاف قرار گیرد.

نماینده مردم با بیان اینکه شناسایی موقوفات و بانک اطلاعاتی قوی و بروز یکی از اقداماتی است که می تواند در دستور کار مسئولان اوقاف قرار گیرد، افزود: با این کار می‌توان به صورت برخط وضعیت موقوفات را جویا شد و برای حفظ و نگهداری آن اقدام کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان تاکید کرد: در مسئله موقوفات به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که ضمن احیای موقوفه، ثروتی ایجاد شود تا در زمینه کارهای عام المنفعه مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین اداره اوقاف و امور خیریه می تواند با آورده زمین های مناسبی که در اختیار دارد تحول جدی در تولید مسکن ملی داشته باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..