تفاهم‌نامه واردات شتر از قطر و استرالیا به استان یزد منعقد شد

تفاهم نامه واردات شتر از قطر و استرالیا به استان یزد در مراسمی بین سازمان جهاد کشاوری استان بعنوان نماینده وزارت جهاد، یک شرکت تجاری از قطر و اتحادیه دامداران کشور منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در این مراسم یکی از محورهای سند تحولی یزد نوین را توسعه اکولوژیک پرورش شتر بیان کرد و گفت: این موضوع به صورت ویژه در استان دنبال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم با بیان اینکه به دلیل خشکسالی های پی در پی جمعیت شتر استان رو به کاهش است افزود : در این راستا جلسات متعددی برگزار و کمیته‌هایی شکل گرفت و در آخرین جلسه تصمیم بر واردات شتر به استان گرفته شد.

سید ابوالفضل وکیلی افزود: باتوجه به پروتکل‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با کشور قطر و استرالیا دارد، تفاهم نامه با یک وارد کننده قطری منعقد شد.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان که در سال ۱۴۰۰ تدوین شد، توسعه سند پرورش شتر با هدف استفاده از اقلیم استان و تولیدگوشت قرمز است.

وکیلی اظهار کرد: این سرمایه گذار قطری پیش از این در دیدار با شتر داران بافقی برای مشارکت در سرمایه گذاری واردات شتر اعلام آمادگی کرده است و این نوید را داد که با وارد کردن “شتر لوک” تولیدات استان در این زمینه افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ای که برای واردات شتر در نظر گرفته شده با وارد کردن آن ،کیفیت شترهای تولیدی چه از نظر گوشت و چه از نظر شیر بهتر شده و بهره وری افزایش می یابد و می توان در سال‌های آینده سیر جمعیت شتر که روند نزولی دارد را به صفر رساند و شاهد افزایش جمعیت آن بود.

در این تفاهم قرار شده که وارد کنند قطری نسبت به تحویل شناسنامه شترهای مربوطه به مرکز اصلاح نژاد دام کشور اقدام تا روند واردات ۱۰ نفر شتر نر(لوک) از نژاد اصیل عربی با حق بهره برداری ۱۰ساله به کشور و سپس به استان انجام شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..