یزدی‌ها میزان مصرف برق خود را در اوج گرما کاهش دادند

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: مردمان قناعت پیشه این استان با وجود گرمای طاقت فرسا و افزایش دمای هوا در چند روز اخیر، میزان مصرف برق خود را کاهش دادند.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، محمد فراتی افزود: در بخش خانگی بر اساس آخرین اعلام وزارت نیرو بر اساس کنتورهای برق، سه درصد صرفه جویی مصرف برق در استان یزد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه صرفه جویی مردم در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک بار، ضامن تامین برق پایدار خواهد بود اظهار داشت: پیک بار در روز، ساعت ۱۳ و در شب ساعت ۲۰ است و در این ساعات مردم علاوه بر رعایت صرفه جویی در سیستم سرمایشی از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنند و استفاده از لوازم برقی پرمصرف را کاهش دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان یزد هم با اشاره به طرح وزارت نیرو برای صرفه جویی در بخش خانگی گفت: در طرح “یک برابر ۲۰ ” مشترکان خانگی در ازای کاهش مصرف برق در هر کیلووات، تا ۲۰ برابر هزینه برق، پاداش دریافت می‌کنند.

جلیلی افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون برای ۲۵۰ هزار مشترک قبض برق صادر شده است که ۳۵ هزار مشترک یعنی ۱۴ درصد مشترکان، مشمول طرح شدند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع نیروی برق استان یزد نیز درباره همکاری خوب صنایع و ادارات در تابستان امسال گفت: طبق برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، صنایع یک روز در هفته به انتخاب خودشان از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند.

حسینی پور افزود: صنایع با تعبیه دیزل ژنراتور، ۸۰ درصد در برنامه‌های مدیریت مصرف، همکاری داشتند.

وی اظهار داشت: در بخش ادارات نیز طبق مصوبه، ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند که خوشبختانه طبق پایش لحظه‌ای شرکت توزیع برق، تاکنون ۹۰ درصد ادارات استان یزد در این طرح مشارکت داشتند.

تعداد مشترکان برق استان یزد بیش از ۷۴۵ هزار مشترک اعلام شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..