راه‌اندازی مجدد مجتمع نان صنعتی میبد یزد بعد از ۱۰ سال

مجتمع نان صنعتی میبد یزد بعد از ۱۰ سال رکود طی مراسمی با حضور استاندار، نماینده مردم میبد در مجلس و اعضای ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان، دوباره راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس کل دادگستری استان در این مراسم اظهار داشت: پرونده این مجتمع به علت بدهکاری در اداره ورشکستگی و امور تصفیه دادگستری مطرح گردید که با توجه به اهمیت موضوع سعی شد با مدیریت آن به گونه ای عمل شود تا این مجتمع عظیم که از دستگاه های مدرن دنیا برخوردار است به چرخه تولید بازگردد.

غلامعلی دهشیری افزود: با طرح مشکلات این مجتمع در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، یک سرمایه گذار جدید جذب شد و تلاش می شود با مدیریت جدید و حمایت هایی که صورت می گیرد، این مجتمع پس از ۱۰ سال به چرخه تولید بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمعی که می تواند روزانه تا ۳۰ تن آرد را به بیش از ۴۰ نوع نان و شیرینی تبدیل کند نباید این چنین دچار خاموشی گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای گره‌گشایی و مانع زدایی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، ورود جدی داشته و مسائل و مشکلات این حوزه را به صورت میدانی مورد بررسی قرار می دهد، افزود: گرچه رسالت اصلی دستگاه قضایی فصل خصومت و احقاق حق است اما با توجه به اهمیت بحث تولید و اشتغال در کاهش برخی از جرائم و آسیب های اجتماعی، دادگستری در بحث اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مصمم است و اهتمام ویژه دارد.

رییس اداره ورشکستگی و امور تصفیه دادگستری استان هم گفت: با همت و تلاش مسئولان، این مجتمع تولیدی پس از ۱۰ سال احیا شد، اما استمرار فعالیت آن نیازمند حمایت بیشتر است.

علی بهارستان اظهار داشت: برای جلوگیری از تعطیلی دائم این مجتمع عظیم ماه ها تلاش شد تا مشکلات ناشی از مالکیت ماشین آلات و عرصه این مجتمع به گونه ای حل شود که مانع از احیای مجدد این مجتمع نگردد.

وی با تشکر از کمک های بانک سپه به عنوان یکی از ابر طلبکارهای این مجتمع، گفت: پس توافق با بانک سپه، در خصوص آزادسازی ماشین آلات سعی شد مشکلات حقوقی این مجتمع در خصوص مالکیت زمین آن نیز با متولیان امر حل گردد و سپس با کمک یک سرمایه گذار جدید قرار بر احیا و راه انداری مجدد این مجتمع شد.

این مقام قضایی، تصریح کرد: راه اندازی خط تولید این مجتمع تنها گام نخست آن است و باید برای نقدینگی، سرمایه در گردش، بازاریابی و فروش تولیدات همت همگانی پشت کار باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۸ کارخانه مشابه این خط تولید نان صنعتی در کشور، افزود: اکثر این خطوط تولید نان صنعتی امروز از حرکت و تولید بازمانده اند لذا در این استان و این مجتمع که یکی از بهترین، کامل ترین و مدرن ترین دستگاه ها را داراست باید همت مضاعفی برای حرکت آن به کار گرفته شود.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..