امسال؛

بالغ بر ۱۵ هزار نفر از یزد در مرحله دوم کنکور سراسری شرکت می‌کنند

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان، از رقابت ۱۵هزار و ۱۰۳ یزدی در مرحله دوم (تیرماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سیدمحسن میرحسینی با اشاره به اینکه کنکور سراسری نوبت دوم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: این آزمون در شهر یزد و ۹ شهرستان دیگر استان یزد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹هزار و ۷۲ نفر زن و ۶ هزار و ۳۱ نفر مرد هستند به این معنا که ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، عصر همان روز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه به رقابت می‌پردازند.

میرحسینی تصریح کرد: در شهر یزد ۹ هزار و ۴۲۰ داوطلب در سه حوزه دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهیدصدوقی و دانشگاه علم و هنر آزمون می‌دهند که ۸۵ درصد این داوطلبین (۷ هزار و ۹۸۱ نفر) در حوزه‌های غدیر، فجر، توحید و پردیس علوم حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت گفت: باجه رفع نقص نیز از روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در دانشگاه یزد، ورودی دانش، روبه‌روی سالن فجر دایر است و داوطلبانی که برای چاپ کارت ورود به جلسه آزمون دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند در این روز ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.

وی عنوان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس‌دار الزامی است.

میرحسینی تاکید کرد: به برخی از داوطلبان و خانواده‌های آنها که عضو گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هستند، هشدار می‌دهم تا گرفتار سوداگران کنکور نشوند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..