توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی یزد در مورد پلمب یک هتل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد علت پلمب یک هتل سنتی در بافت تاریخی شهر یزد را رعایت نشدن شئونات اسلامی در این هتل و استفاده بدون مجوز از آن به عنوان آتلیه عکاسی ذکر کرد.

«احمد آخوندی» در این رابطه به خبرنگاران گفت: تمام تلاش میراث فرهنگی حفظ برند گردشگری سالم استان یزد است و در این راستا همواره تلاش داشته با ارائه تذکرات لازم برای رفع مشکلات و مسائل، از فعالان گردشگری استان حمایت لازم را داشته باشد و از پلمب اماکن اقامتی و گردشگری خودداری کند.

وی افزود: متاسفانه پیرو بازدیدهای مکرر کارشناسان میراث فرهنگی استان از این مجموعه اقامتی، تخلفات متعددی گزارش شد و علی رغم تذکرات شفاهی مکرر نسبت به رعایت قانون و رفع مشکلات به مدیریت این هتل، اقدامی صورت نگرفت لذا به درخواست اداره کل میراث فرهنگی توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب آن صورت گرفت.

آخوندی از جمله تخلفات این واحد اقامتی را کشف حجاب مسافران و مهمانان، تبدیل مجموعه به آتلیه عکس عروس و داماد بدون کسب مجوزهای لازم و رعایت نشدن برخی موارد در این رابطه که گلایه همسایگان و اهالی منطقه را به همراه داشت و نیز استفاده از نیروی انسانی فاقد مجوز و تاییدیه‌های لازم ذکر کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..