معاون دادگستری استان یزد:

قوه قضائیه به دنبال جذب نقدهای فنی و تخصصی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، برگزاری بخش نقد در جشنواره عدلیه و رسانه زمینه ساز جذب نقدهای فنی و تخصصی است.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی زاده  در نشست با رؤسای نهادهای همزیست دستگاه قضائی در استان یزد، بر جلب مشارکت نخبگان حقوقی و فرهیختگان مرتبط با دستگاه قضائی تأکید کرد و اظهار داشت: یک بخش در جشنواره عدلیه و رسانه، بخش نقد است که بر اساس سند تحول قوه قضائیه تدوین شده است و با تکیه بر مأموریت‌ها و چالش‌های پیش روی دستگاه، فراخوان انجام شده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه آماده دریافت نقدهای عمومی از سوی مردم است، اظهار داشت: اما به نظر می‌رسد آنچه که می‌تواند راهگشا باشد نقدهای فنی و تخصصی است که انتظار است جامعه نخبگانی حقوقدان، با حضور در این بخش بر غنای آن بیافزایند.

این مقام قضائی تصریح کرد: نهادهای همزیست قوه قضائیه همچون وکلا و کارشناسان، ارتباطات مستمری با دستگاه قضائی دارند که این امر می‌تواند نقدها با راهکارهای عملی و اثر گذار را به جشنواره نقد وارد کند.

وی با بیان اینکه بخش نقد در هفت مأموریت و ۲۰ چالش طراحی شده است، گفت: پس از ارزیابی و داوری نقدهای وارده و تقدیر از برگزیدگان، همه نقدهای در کارگاه‌های علمی جمع بندی و مبنای برنامه ریزی شکلی و ماهوی برای آینده قرار می‌گیرد.

رحیمی زاده یادآور شد: جشنواره عدلیه و رسانه تا ۳۱ مرداد ماه تمدید شده است و علاقه مندان برای حضور در سایر بخش و به ویژه بخش نقد تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت نمایند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..