عملیات نصب خط تولید کود کمپوست شهر یزد آغاز شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از آغاز عملیات نصب و تجهیز خط تولید ۸۰ تن در روز کود کمپوست با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در راستای مدیریت بهینه پسماندهای تفکیک شده شهری خبر داد.

«محمد رضا برزگر» در این باره افزود: با بهره برداری از خط پردازش پسماند خانگی، پسماندها به سه بخش مواد آلی قابل کمپوست، مواد بازیافتی و مواد دفنی تقسیم‌بندی می‌شود که مواد آلی پس از انجام تخمیر به سایت فرآوری ارسال و سپس به سرندهای کود منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن فرایند تولید کود کمپوست علاوه بر مدیریت و کنترل پسماند و شیرابه و نیز حفاظت و برخورداری از محیط زیستی پایدار و باکیفیت در جهت ارتقای سطح بهداشت شهری، شاهد تبدیل تهدید ناشی از بخش فسادپذیر زباله به فرصتی برای احیای خاک خواهیم بود که به همین منظور راه اندازی خط تولید کود کمپوست در دستور کار سازمان قرار گرفته و عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات مربوط آغاز شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر یزد اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از این خط با حجم تولید روزانه ۱۰ تن کود کمپوست از پسماندهای فعلی شهری، کمک شایانی در تامین کود مورد استفاده در مصارف کشاورزی، جنگل کاری و فضای سبز خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..