تم شهر جهانی را در نمایشگاه‌های صنایع دستی یزد خواهیم داشت

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: درصدد هستیم تا هر استان، نمایشگاه را متناسب با تم استان خود برگزار کند.

به گزارش یزدی نیوز  مریم جلالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد گفت: درصدد هستیم تا هر استان، نمایشگاه را متناسب با تم استان و با استفاده از ظرفیت‌های خود برگزار کند، در خصوص یزد نیز تم شهر جهانی در اولویت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی ماست.

وی افزود: تاکید وزارت کشور و همچنین وزارت میراث فرهنگی و به خصوص دولت سیزدهم در توسعه و رونق صنایع دستی نشان می‌دهد که استانداران در راس توجه و اهمیت به این حوزه هستند و نقشی کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنایع دستی پا به پای وزارت میراث فرهنگی دارند.

جلالی با بیان اینکه صنایع دستی، اثر پویای در بردارنده هویت ملی ماست، تصریح کرد: هر صنایع دستی، بخشی از هویت ملی ما را در بردارد و در بستر نمایشگاه این آثار به طور یک جا به نمایش در می‌آیند و مانند کتابخانه‌ای از آثار مختلف هستند.

معاون وزیر تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی ما امروزه رویدادمحور و محتوامحور برگزار می‌شوند به طوری که در بستر این نمایشگاه ها، رویداد‌های فرهنگی، کارگاه‌های متعدد صنایع دستی و همچنین نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود که حاکی از برنامه‌ریزی در راستای غنی‌تر شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: صنایع دستی در گردشگری تجربه محور، گردشگری هنر، گردشگری تجاری و … جای خود را پیدا کرده و تبدیل به جاذبه‌ای در این حوزه شده است، به طوری که گردشگران در محور‌های متعدد گردشگری به صنایع دستی نیز توجه ویژه‌ای دارند و صرفا از حالت خرید به عنوان سوغات خارج شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..