مدیرعامل هلال احمر استان یزد خبر داد؛

سقوط سنگ‌نورد ۲۹ ساله در ارتفاعات دربید/افزایش حوادث کوهستانی یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از بروز حادثه در ارتفاعات دربید و فوت کوهنورد و سنگ‌نورد ۲۹ ساله اهل بوانات استان فارس بر اثر سقوط از ارتفاع خبر داد.

محسن حرازی زاده اظهار داشت: گزارشی مبنی بر سقوط یک سنگ‌نورد و کوهنورد ۲۹ ساله اهل بوانات استان فارس در ارتفاعات و کوه‌های دربید (منطقه کلمند) به هلال احمر رسید و بلافاصله تیم واکنش سریع استان و تیم پشتیبان متشکل از ۹ نیرو امدادی با دو دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: پس از رسیدن تیم عملیاتی و نجاتگران به محل حادثه و پیمودن مسیر و پس از ارزیابی و دسترسی به جسد متوفی و تثبیت بر روی بسکت، او را به پایین ارتفاعات منتقل و تحویل عوامل ذیربط و نیروی انتظامی داده شد.

وی با بیان اینکه این کوهنورد هنگام سنگ نوردی و به علت بیرون آمدن ابزار از ارتفاع ۳۰ متری سقوط کرده و با اشاره به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستانهای استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد، تأکید کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

حرازی زاده ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند، عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..