خطیب جمعه یزد:

بی‌حرمتی اخیر به قران کریم یک سناریوی آمریکایی است

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر این که خباثت جزئی از ذات رژیم حاکم بر آمریکاست، بی‌حرمتی اخیر به قران کریم در کشور سوئد را یک سناریوی آمریکایی – صهیونیستی خواند که ناشی از درماندگی آنهاست و به انزجار جامعه جهانی از این رژیم‌ها منجر خواهد شد.

آیت الله «سید ناصر محمدی» در خطبه‌های نماز جمعه یزد در میعادگاه نماز جمعه مسجد ملا اسماعیل این شهر با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: مطمئناً در دنیا جنایتکارتر، شرورتر، خون‌ریزتر و پلیدتر از رژیم حاکم بر آمریکا در طول تاریخ وجود نداشته است به طوری که حتی مغول‌ها و سایر اقوام جنایتکار و خون‌ریز نیز هرگز به گرد آمریکا نمی‌رسند.

وی با اشاره به عهدشکنی، بی‌وفایی، خیانتکاری، دروغگویی، فریب‌کاری و غازتگر بودن رژیم حاکم بر آمریکا، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) به درستی از این رژیم به عنوان شیطان بزرگ نام بردند.

خطیب جمعه یزد با بیان این که آمریکای جنایتکار و خبیت خود را مدافع حقوق بشر می‌داند، گفت: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در روز ششم تیرماه ۱۳۶۰ منافقین مورد حمایت همین آمریکا اقدام به ترور مقام معظم رهبری در مسجد حین تبلیغ دینی کردند و فردای آن روز با بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی، سید الشهدای انقلاب شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران انقلاب و مسئولان عالی رتبه را شهید کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان سیدرضا و سیدمحمد پاکنژاد از شهدای یزدی حزب جمهوری، اظهار کرد: همین آمریکایی‌ها با پشتیبانی کردن از رژیم بعث در هشتم تیر سال ۱۳۶۶ مردم مظلوم سردشت را بمباران شیمیایی کرد و در یازدهم تیر سال ۱۳۶۱ نیز شهید بزرگوار آیت الله صدوقی را بعد از اقامه نماز جمعه در همین مسجد توسط منافقین مورد تایید خود، قطعه قطعه و شهید کردند.

آیت الله محمدی با اشاره سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ مسافر آن در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷، بیان کرد: دولت جنایتکار آمریکا در این حادثه به ان فرمانده ناو مدال داد.

وی با تاکید بر این که رژیم خونخوار آمریکا مگر با نابودی، درست شدنی نیست، گفت: کسانی که در داخل کشورمان دل در گروی آمریکا دارند باید بیدار شوند والا خباثت، ذات رژیم آمریکاست.

وی با اشاره به ظلم آمریکا به مردم خود و سایر ملتها و نیز خیانت به کشورهای اروپایی که همدست ان هستند، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون نقشه‌های این رژیم منحوس علیه کشورمان از ائتلاف کشورهای منطقه علیه کشورمان و ایجاد جنگ نیابتی در یمن تا ایران هراسی و تحریم‌های اقتصادی با ناکامی مواجه شده و نه تنها کشورمان را قدرتمندتر از قبل کرده بلکه برخی از این خدعه‌ها منجر به انزوال بیشتر آمریکایی‌ها شده است.

ایت الله محمدی با محکوم کردن بی‌حرمتی به قران کریم توسط یک فرد در کشور سوئد که گفته می‌شود اصالتاً عراقی بوده است، این واقعه را یک سناریوی برنامه‌ریزی شده و حمایت شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و گفت: این حرکت ناشی از درماندگی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست که قطعاً انزجار جامعه جهانی نسبت به آنها خواهد شد.

امام جمعه موقت یزد در پایان با اشاره به ولادت باسعادت امام هادی(ع) در هفته آینده و تاکید بر گرامیداشت این مناسبت، گفت: از امام هادی(ع)‌ دو میراث گرانبها یعنی زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه باقی مانده است که هر دو دریایی از معرفت است و باید به ویژه در اعیاد پیشرو به آنها اهتمام بیشتری شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..