همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت؛

۱۱۰ زوج یزدی پیوندشان را در باغ جهانی دولت آباد جشن گرفتند

جشن وصال و ازدواج آسان ۱۱۰ زوج یزدی با شعار ازدواج آسان و آسمانی همزمان عید سعید قربان در باغ جهانی دولت آباد یزد با حضور مسئولان استان و خانواده‌های این نوعروسان و نودامادان برگزار شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد ضمن تبریک این اعیاد و پیوند بین زوح‌های حاضر این مراسم، از برگزارکنندگان این مراسم جشن تقدیر کرد و گفت: قطعاً در کنار این مجموعه‌ها برای تشکیل خانواده‌ها از ازدواج تا اشتغال و مسکن، حمایت خواهیم داشت.

وی با بیان این که یزد به عنوان تنها استان که مسکن ویلایی را برای زوج‌های جوان تدارک دیده است، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر زمین یا منازل ساخته شده در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، استاندار با اشاره به رتبه برتر یزد در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال ۱۴۰۱، گفت: امیدواریم موانع و مشکلات موجود در این حوزه نیز هر چه زودتر مرتفع شود.

فاطمی در پایان از سوی استانداری نیز وعده سفر زیارتی مشهد مقدس برای زوج‌های حاضر در این مراسم پیوند ازدواج داد.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم ضمن آرزوی توفیق و شادابی برای زندگی زوج‌های جوان، گفت: این جشن در واقع شروع برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت در شهر یزد است و امیدواریم مراسم‌های این ایام متبرک به نام حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) شود.

وی از تدارک بیش از ۲۰۰ جشن مردمی در سطح یزد از عید قربان تا عید مباهله امسال خبر داد و گفت: امسال پویش نصب پرچم امیرالمومنین(ع) بر سر در خانه‌ یزدی‌ها نیز اجرایی شد که در این رابطه تاکنون ۲۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

صداقت در پایان سخنانش نیز ابراز امیدواری کرد که تدارک برنامه‌های شاد و متنوع این ایام منجر به تقویت نشاط و شادابی جامعه یزدیها شود.

«زهیر حاجی حسینی» سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در ابتدای این مراسم از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و شبکه فعالین ازدواج استان به دلیل برگزاری چنین مراسم‌هایی قدردانی کرد.

وی گفت: امسال برخلاف سال گذشته که جشن وصال تنها در مرکز استان برگزار شد، امسال در تمام شهرستانهای استان یزد شاهد برگزاری جشن‌های وصال با شعار ازدواج آسان و آسمانی بودیم.

حاجی حسینی هدف از برگزاری این جشن را معرفی و تبیین ازدواج‌های آسان و آسمانی ذکر کرد.

تجلیل از فعالان حوزه ازدواج استان، سخنرانی «احمد آبایی» مشاور و کارشناس مسائل خانواده و از اساتید دانشگاه یزد، اجرای گروه سرود فجر جاوید، اجرای موسیقی سنتی، اجرای عقد نمادین و نمایش سنتهای قدیمی ازدواج یزدی‌ها و نیز اهدای ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه زندگی و بسته‌های فرهنگی به این ۱۱۰ زوج یزدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..