بخش هنری جشنواره بانوی هزاره اسلام در یزد افتتاح شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید بر انجام حرکات فوق العاده در بخش هنری جشنواره بانوی هزاره اسلام، بر لزوم تولید آثار فاخر ادبی و هنری در زمینه شعر، فیلم، سریال، محتوای مکتوب، رمان و تله‌فیلم تأکید کرد.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بخش هنری جشنواره بانوی هزاره اسلام که در محل مرکز آموزش عالی حوزه امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای شروع فعالیت توفیق همراهی با این جشنواره حاصل شد و از همه فعالین حوزه خواهران استان به واسطه رقم زدن این جریان عظیم تقدیر و تشکر دارم.

وی گفت: تاثیراتی که جشنواره بانوی هزاره اسلام در طول سال‌های اخیر بر جای گذاشت فراتر از تصور ما بود و دامنه تاثیرگذاری آن به استان‌های دیگر نیز رسیده است.

صداقت بیان کرد: حضرت خدیجه (س) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان تاریخ در اسلام، زن نقش آفرین و به عنوان شخصیت تاثیرگذار در گسترش دین اسلام معرفی می‌شوند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه عَلم معرفی این شخصیت و بانوی بزرگ ابتدا در شهر یزد برافراشته شده است گفت: قطعا افرادی که این سال‌ها داوطلبانه به جهت معرفی حضرت خدیجه(س) تلاش کردند و شروع کننده حرکت به سمت معرفی بانوی هزاره اسلام در جامعه بودند، خواهران حوزه علمیه امام حسین(ع) هستند که باید از حرکت آنها قدردانی کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه قطعا این رویداد ارزشمند اتفاقات خوبی در جامعه رقم خواهد زد، گفت: در راستای معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) به جامعه نیازمند انجام حرکات فوق العاده‌ای هستیم تا کمبود محصولات فرهنگی و ادبی در این حوزه را جبران کنیم.

صداقت با اشاره به اینکه آثار هنری باید بخشی از بارهای محتوایی و تبلیغاتی را بر دوش بکشند، تصریح کرد: هنرمندان باید با تولید آثار زیبا اقدامات بزرگ، سختی‌ها، زحمات و خدمات حضرت خدیجه(س) را انعکاس دهد تا مردم بهتر و بیشتر با شخصیت ایشان آشنا شوند.

وی گفت: لازم است آثار متعددی در بخش‌های مختلف هنری، ادبی، آثار مکتوب، رمان، شعر، فیلم، سریال، فیلم های سینمایی یا تله فیلم توسط متولیان مربوطه و هنرمندان تولید شود.

معاون شهردار با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی در بخش علمی جشنواره گفت: محتواهای علمی می‌تواند به عنوان پشتوانه محصولات هنری به جریان کار کمک کند تا محصولات ماندگاری از این جشنواره بر جای بماند.

وی با بیان اینکه سال گذشته دانش‌آموزان استان مخاطب این جشنواره بودند گفت: قطعا اگر محصولات فرهنگی خوبی برای معرفی بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه(س) تولید شود دایره مخاطبان هم گسترش خواهد یافت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: با توجه به اینکه برگزاری این جشنواره یک حرکت مخلصانه توسط بانوان بوده است قطعا این اخلاص بسامد جریان کار را بزرگتر و تاثیرگذار خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..