بازرس کل استان یزد:

خسارت ترک فعل‌ها به کشور بسیار بیشتر از سوء جریان‌هاست

بازرس قضایی و بازرس کل استان یزد با بیان این که شاخص سلامت اداری در این استان نسبت به سایر استان‌ها نسبتا مطلوب است، گفت: خسارت ترک فعل‌ها به کشور بسیار بیشتر از سوء جریان‌هاست لذا جسارت و شجاعت را از مدیران نمی‌گیریم و رویکرد اجرایی داریم.

«رضا مختاری» در نشست تخصصی هم افزایی مدیران دستگاههای اجرایی و نظارتی استان یزد که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن شهید عباسپور برگزار شد، با بیان این که پای درد و دل هر کدام از حوزه های اجرا و نظارت بنشینیم، هر یک دغدغه و سخن‌ها برای گفتن دارند، گفت: ما به این هم اندیشی و نشست‌ها نیاز داریم تا فضای خیلی خوب و صمیمانه‌ای بین مدیران اجرایی و نظارتی ایجاد شود و امیدواریم این نشست فتح بابی برای برگزاری هم‌اندیشی‌های هدف‌دار، منظم و مستمر و با برنامه و با رویکرد دلسوزانه باشد.

وی با اشاره به فضای مثبت اداری حاکم بر دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: این فضای مثبت، همدلانه و همراه بوده به گونه‌ای که شاخص سلامت اداری در استان نسبت به سایر استان‌ها نسبتا مطلوب است و امیدواریم بتوانیم در ادامه این روندها با برنامه ریزی مشخص در حوزه کارگروه‌های تخصصی که با دستورالعمل‌های استانی ذیل شورای هماهنگی دستگاه نظارتی برگزار می‌شود، دور یک میز کارشناسی بنشینیم و در موضوعاتی که احساس می‌شود به عنوان چالش و آسیب و مساله و دغدغه است و ریسک تصمیم یا اجرا دارد، به یک تفاهم برسیم.

بازرس کل استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمر کوتاه دوران مدیریت‌ها، بیان کرد: دغدغه بازرسی کل استان و مجموعه شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی صیانت و حفاظت از مدیران به عنوان سرمایه های نظام است و این شعار نیست بلکه دغدغه ذاتی است و ما خودمان را در این مقوله مسئول می‌دانیم و معتقدیم کارشناسان در سطوح مختلف اداری سرمایه های واقعی نظام محسوب می شوند چرا که این نیروها ساده تربیت نشده اند.

وی تشکیل نشست‌های کارشناسی را به عنوان مطالبه جدی بازرسی کل استان برشمرد و بیان کرد: مدیر دستگاه اجرایی باید موارد و مسائلی که در محیط دستگاه خود به عنوان آسیب و مشکل وجود دارد را احصاء کند چرا که این موجب می شود تا خودبخود مدیر دستگاه دنبال حل مسئله برای برطرف کردن مشکل باشد.

بازرس کل استان گفت: خطا در هر تصمیم و اجرا، جزئی از کار است که در مصادیق همان دیکته نانوشته غلط ندارد، گفته می‌شود؛ چه بسیاری از موارد خطا بوده که صورتجلسه نوشته شده، اصلاح شده، تذکر داده شده و با این عمل مدیر صیانت شده است و به عبارتی از یک دیدگاه خطا داشتن یعنی اینکه کار در حال انجام است.

مختاری در خصوص ترک فعل‌های صورت گرفته در انجام امور نیز اظهار کرد: ضرر و خسارت و گرفتاری که ترک فعل‌ها و گوشه نشینی‌ها و عافیت نشینی‌ها به کشور وارد می‌کند، بسیار بیشتر از سوء جریان‌هاست؛ ترک فعل‌ها اثرات مخرب خود را دارد و نظارت و اجرا باید در این حوزه وارد میدان شوند.

وی با بیان این که جسارت و شجاعت را از مدیران نمی‌گیریم، افزود: موضع ما به عنوان دستگاه نظارتی و در شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی استان موضع مطالبه‌گری است و مسائلی که در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان مطرح می‌شود، رویکرد اجراست

بازرس کل استان نظارتی بودن یک مدیر قبل از اجرا را به عنوان مطالبه بیان کرد و گفت: مدیران کل دستگاههای استان قبل از اینکه اجرایی باشند، نظارتی باشند و این اطمینان را به آنها می‌دهیم قبل از اینکه در کسوت نظارت باشیم، در کسوت اجرا باشیم. رویکرد ما، رویکرد حل مسئله است و واقعا به این باور برسیم، اگر مدیر لباس نظارت داشته باشد و دغدغه نظارت وجود داشته باشد بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات خوبخود مرتفع می شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی بازرسی استان، مختاری در حوزه پیشگیری از فساد نیز در پایان بیان کرد: بازرسی کل استان در سال گذشته در موضوعات مختلف ۲۳ فقره گزارش هشداری به مدیران دستگاههای استان ارسال کرده و امسال نیز در سه ماهه اول سال ۱۵ فقره گزارش هشداری و آگاه بخش که جنبه آموزشی و پیشگیرانه بوده به صورت چکیده و موضوعی ارسال شده است. همچنین در برنامه ریزی صورت گرفته بازرسی کل استان هر ۱۵ روز یکبار مباحث آموزشی به مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در فضای شبکه دولت و در قالب گزارشات هشداری و آگاه سازی که حاوی نکات کاربردی و مبتلا به است ارسال خواهد کرد چرا که قائل به پیشگیری و آموزش هستیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..