فضای تفریحی و رفاهی یزد بسیار کم است

عضو شورای اسلامی شهر یزد: برای توسعه فضای تفریحی و رفاهی شهر یزد به درصدی پایدار از مشارکت‌های اجتماعی صنایع و سهم معادن نیاز است.

به گزارش یزدی نیوز، فخرالسادات خامسی گفت: فضای تفریحی و رفاهی بسیار کمی برای استفاده شهروندان در یزد وجود دارد و مردم نسبت به این مساله گلایه‌مند هستند.

وی افزود: این مشکل باید دغدغه‌ای مشترک برای تمامی مسئولان و دست اندرکاران و دستگاه‌های ذیربط باشد و همگی باید برای حل آن اقدام کنند

خامسی ادامه داد: یکی از راهکار‌های مؤثر در این زمینه، اختصاص درصدی پایدار برای توسعه فضا‌های تفریحی و رفاهی شهر و بوستان‌ها و فضا‌های شهری از محل مشارکت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی و تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین از سهم معادن یزد در راستای ایفای نقش اجتماعی این مراکز و بهره مندی مردم یزد از حق و حقوق خود در این زمینه است.

عضو شورای اسلامی شهر اظهار داشت: ضرورت دارد این درصد به صورت پایدار اعلام شود تا مدیریت شهری برای ایجاد فضای سبز و مکان‌های تفریحی و رفاهی بتواند برنامه ریزی و استفاده کند.

وی تصریح کرد: استانداری برای توسعه فضا‌های تفریحی و رفاهی شهر و ایجاد و تکمیل و توسعه طرح هایی، چون کوه کاسه، اکو پارک و اختصاص زمین‌هایی برای فضای سبز با شهرداری مشارکت دارد، اما برای رسیدن به فضای تفریحی و رفاهی مطلوب به برنامه ریزی‌های کلان‎‌تر از طریق اختصاص مبالغی مناسب و پایدار از طریق مشارکت شرکت‌های صنعتی و اقتصادی و معادن نیاز است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..