مدیر عامل صندوق کارآفرینی خبر داد

اختصاص ۹۵ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های اشتغالزای یزد

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۹۵ درصد تسهیلات این صندوق در استان یزد سال گذشته به طرح های اشتغالزایی‌ و کارآفرینی به‌خصوص در مناطق محروم و روستایی اختصاص یافت.

«نعمت‌الله رضایی» در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد  ضمن بیان این مطلب افزود: سهم کسب و کارهای خرد و کوچک در نظام بانکی ۴.۵ درصد از کل منابع است که با این وجود، سال گذشته بیش از ۹۲ درصد منابع صندوق کارآفرینی امید در کشور به طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینان تعلق گرفت.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری کسب و کارهای خرد و متوسط در اشتغال کشور، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته بیش از ۴۸۵۰ طرح را در کشور مورد حمایت تسهیلاتی خود قرار داد که سهم استان یزد یک هزار و ۲۱۱ طرح کسب و کار خرد کوچک و متوسط بوده است.

رضایی با اشاره به سهم قابل توجه کارگاههای خرد و کوچک در اشتغال و معیشت مردم به ویژه در روستاها، تاکید کرد: در یک سال اخیر تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید نسبت به سال ۱۴۰۰، ۸۰ درصد افزایش داشته است تا سهم اشتغال زایی این صندوق در کشور نیز بهبود یابد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید به میزان اشتغال بانوان با دریافت تسهیلات از صندوق نیز اشاره کرد و گفت: سهم دریافت تسهیلات بانوان و اشتغال زایی آنان از صندوق کارآفرینی امید در استان‌های مختلف متفاوت است و در استان یزد در یک سال اخیر بیش از ۳۲ درصد منابع تسهیلاتی صندوق به بانوان اختصاص یافته است.

رضایی با اشاره به برنامه‌های پیش رو صندوق برای استان‌ها، گفت: پیش‌بینی شده است امسال ۷۰ هزار فقره تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شود که برای آن، ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که صندوق کارآفرینی امید یک موسسه عمومی غیردولتی است، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است در استان یزد با منابع کارخانجات و صندوق کارآفرینی امید بتوانیم تفاهم‌نامه‌هایی را برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی منطقه فراهم کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید از دیگر برنامه‌های امسال که به آن اشاره کرد، پرداخت تسهیلات صندوق به صورت غیر حضوری است.

«محمدعلی شاه حسینی» معاون مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در سفر رئیس جمهور به استان یزد بیش از ۳۴۰۰ نامه درخواست مردمی برای صندوق کارآفرینی امید بود که حدود ۲۰۰ نامه‌ به موضوع اشتغال اختصاص داشت.

وی آمادگی استانداری یزد را در اجرای تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال اعلام کرد و گفت: موضوع اشتغال در این استان از اولویت‌هاست و از صندوق کارآفرینی امید نیز درخواست داریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف برای اشتغال در این استان همیاری ویژه داشته باشد.

معاون مدیریت و منابع استانداری همچنین خواستار استقرار شعبه صندوق در شهرستان‌های تازه تاسیس در این استان شد.

«مجید دهقانی زاده» رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: صندوق کارآفرینی امید یزد سال گذشته موفق به جذب ۱۰۷ درصدی تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه شد در این خصوص عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..