عقب ماندگی استان یزد در زمینه تولید خودرو

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: صنعت خودروسازی، اولین گام حرکت استان به سوی صنایع پیشرفته است.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار در نشست بررسی فرصت‌ها و توانمندی‌های استان یزد با اشاره به جایگاه ویژه استان در بخش صنعت گفت: در برخی از شهرستان‌ها که جایگاه صنعتی در کشور ندارند، صنعت خودروسازی راه اندازی شده و به این سمت رفته اند، ولی در استان یزد با جایگاه صنعتی بالا در سطح ملی و توانمندی‌های فوق العاده در تولید قطعات و ظرفیت‌های علمی و دانش فنی دانش آموختگان، با عقب ماندگی جدی در زمینه تولید خودرو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت فولادی بسیار خوب در استان یزد می‌توان امید داشت که با راه اندازی صنعت خودروسازی، بسیاری از قطعات مورد نیاز خودرو در استان تولید شود.

نماینده یزد و اشکذر افزود: امروزه خودروسازی در دنیا صنعت پیشرفته‌ای به شمار می‌رود و اگر بخواهیم در استان یزد به سمت صنایع پیشرفته حرکت کنیم، اولین گام، رفتن به سمت صنعت خودروسازی است.

وی وجود شرکت‌های دانش بنیان را از مزیت‌های ایجاد صنعت خودروسازی در استان برشمرد و عنوان کرد: بکارگیری دانش آموختگان دانشگاهی از دیگر چالش‌هایی است که استان یزد را در این سال‌ها با چالش مواجه ساخته که با ایجاد صنعت خودروسازی می‌توان بازار کسب و کار بسیار خوبی برای این قشر بوجود آورد.

جوکار با تاکید بر لزوم عزم و اراده مسئولان استان برای راه اندازی صنعت خودروسازی، گفت: برای راه اندازی این صنعت در استان یزد باید جلساتی با حضور متخصصان امر و مسئولان مربوطه برگزار و در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..