۹۵ درصد از چاه‌های استان یزد مدیریت هوشمند می‌شوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از نصب کنتور هوشمند بر روی ۹۵ درصد از چاه‌های کشاورزی استان خبر داد.

«محمد مهدی جوادیان‌زاده» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مروست که به مناسبت هفته صرفه‌جویی و در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، گفت: نصب کنتور هوشمند و مدیریت هوشمند مصرف آب در شهرستان مروست به صورت پایلوت اجرا شد و کم کم به تمامی شهرستان‌های استان رسید.

وی با بیان این که در هفت سال گذشته تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف و افت سفره های آب زیرزمینی انجام شده است، افزود: در یکی از دشت‌های شهرستان مروست به میزان یک متر و در دشت دیگر این شهرستان به میزان ۶۰ سانتی متر افت آب وجود دارد.

جوادیان زاده با اشاره به این که سیاست مدیریت مصرف در سراسر کشور یکسان است، ابراز کرد: مدیریت در استان‌های مجاور به دلیل تعداد زیاد چاه‌ها به کندی صورت می‌گیرد و به همین دلیل احتمال برداشت غیراصولی و غیر مجاز از این چاه‌ها را شاهدیم.

رییس هیئت مدیره آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه موضوع برداشت غیراصولی و غیرمجاز چاه‌های دشت‌هایی که در همسایگی شهرستان‌های استان هستند در سطح ملی در حال پیگیری است، گفت: جریان آب‌های زیر زمینی از دشت‌های استان‌های مجاور به سمت دشت‌های استان برقرار است لذا برداشت غیراصولی استان‌های همسایه، سفره‌های آب زیرزمینی استان یزد را متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عومی آب منطقه‌ای، جوادیان زاده بیان کرد: کاهش ظرفیت چاه‌های افراد و افزودن آن به چاه‌های موقوفات و آستان قدس از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست و این موضوع با رضایت و درخواست اشخاص جریان پیدا می‌کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..