برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه در مهریز

اولین یادواره هفده شهید روحانی و طلبه همراه با گرامیداشت شهید محراب شهید آیت الله صدوقی و بزرگداشت علما و روحانیون فقید مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز بیان داشت: یادواره شهدای روحانی و طلبه مهریز با عنوان ” از حجـــره تا سنگـــر ” با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، خانواده‌های شهیدان و مردم و مسئولان محلی برگزار شد.

محی الدینی افزود:معرفی شهدا به خصوص شهدای روحانی که نقش به سزایی در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان داشته اند از اهداف برگزاری این یادواره بود.

حجت‌الاسلام مرتضی وافی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه داشتن یاد شهیدان انقلاب اسلامی در قالب برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌ها اشاره کرد و افزود: عزت و سعادت ایران اسلامی و عامل شکست دشمنان، فرهنگ ایثار و مقاومت و حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه است.

وی به اهمیت جهاد تبیین و نقش روحانیون در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:روحانیت نشان داده در برابر هر خطر و تهاجمی ایستاده است.

وی تاکید کرد:باید مردم و مسئولان با همکاری هم برای تحقق ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه ماموریت ملی و اسلامی را بیش از گذشته انجام دهند و مروج فرهنگ ایثار و مقاومت در ایران اسلامی باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..