امام جمعه موقت: منشاء آلودگی هوای اردکان، صنایع نیستند

امام جمعه موقت اردکان یزد گفت: تحقیق و پژوهش در زمینه علت آلایندگی‌ها در این شهرستان لازم است زیرا با تحقیقات زیاد مشخص شد علت آلودگی موارد دیگری به جز صنایع است.

آلودگی شدید هوا طی چند سال گذشته در شهرستان ۱۰۰ هزار نفر اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد به یکی از معضلات مهم استان یزد و این شهرستان تبدیل شده و موجب ناخرسندی مردم این منطقه گردیده است به گونه ای که سال گذشته چند واحد آلاینده، پلمب و چند واحد به دادگاه معرفی شدند؛ همچنین آلایندگی‌ها در سال گذشته موجب تعطیلی مدارس اردکان در برخی روزها شد.

حجت‌الاسلام “محمدعلی محیطی”  در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف، صنعت و معدن و گرامیداشت دهه تولید و تجارت بدون اشاره به دیگر منابع آلاینده مورد ادعای خود و با بیان اینکه ذهنیتش از صنایع فقط آلایندگی بوده است افزود: با آگاهی، تحقیق و پژوهش در زمینه علت آلایندگی در اردکان می توان ذهینت مردم را نیز تغییر داد .

وی با اشاره به اینکه راه اندازی صنایع سبب کاهش بیکاری در شهرستان شد و از سوی دیگر شرایط کار را برای افراد مختلف در سراسر کشور فراهم کرد، اظهار داشت: در اردکان بیکار نداریم و این موفقیت ناشی از تلاش کارآفرینان است .

محیطی یادآور شد: تغدیه ناسالم مانند مصرف بیش از حد فست فودها بزرگترین عامل بیماری در استان یزد شناخته شده است که می توان آلودگی آن را بیشتر از صنایع دانست و لازم است در مجلات، روزنامه ها ، فضای مجازی و تریبون ها اعلام شود .

وی در ادامه یادآور شد : مسئولان و مردم شهرستان های میبد و اردکان دیگر تنشی با هم ندارند و من شخصا مدافع میبدی ها هستم چون مردمی نجیب و شریف دارند و این همبستگی مسبب توسعه دو شهرستان خواهد شد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در ادامه بیان اینکه اصناف و بازاریان در طول تاریخ تمدن ما نقش مهمی داشته اند افزود: این قشر با دیگر نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته اند .

رقیه کرمانیان اظهار داشت: اصناف در روزهای سخت کرونا همراه و همدل مردم شدند و بدین علت باید از آنها تشکر ویژه نمود .

وی گفت: با وجود مشکلات اقتصای ناشی از تحریم ها که مردم با آنها درگیر هستند اگر انصاف بازاریان و اصناف نبودند سختی ها دو برابر می شد و لازم است که به پاس حفظ نمودن ارزش ها و عقاید مذهبی این قشر پرتوان به نیکویی از آنها یاد کرد .

معاون فرماندار اردکان از مسئولان شهرستان میبد درخواست کرد که درخواست همکاری و هماهنگی مدیران اردکانی را پذیرا باشند تا مردم این دو شهرستان بهره بهتری ببرند .

۳۲۰ واحد صنعتی و ۲۸۰ واحد معدنی در اردکان فعال هستند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..