سهم ۷ درصدی ادارات یزد از رشد مصرف انرژی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در جریان امضای تفاهم نامه‌ای به منظور گسترش فرهنگ بهینه مصرف انرژی در ادارات اعلام کرد: سهم ادارات در رشد فزاینده مصرف برق در تابستان هفت درصد است.

«علی جم» پیش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت و بسیج کارکنان سپاه الغدیر در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات استان، اظهار کرد: ناترازی تولید و مصرف در شرایط کنونی به میزان ۱۲ هزار مگاوات در سطح کشور باعث شده تا روزهای سختی را در ایام تابستان سپری کنیم.

وی اضافه کرد: اگر چه ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید در چهار سال آینده توسط دولت به تصویب رسیده که از میان ۱۰ هزار مگاوات خورشیدی، دو هزار مگاوات به یزد اختصاص دارد اما تامین این کسری نیازمند مشارکت همه بخش‌هاست.

این مسئول با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصدی پس از پایان ساعت اداری، خاطرنشان کرد: اداراتی که دیزل ژنراتور در اختیار دارند می‌توانند کمک شایانی را برای تامین برق پایدار به صنعت برق کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان متذکر شد: وجود سیستم‌های سرمایشی در تابستان باعث رشد فزاینده مصرف نسبت به ماه‌های دیگر سال است که سهم ادارات در این میان هفت درصد است.

گفتنی است؛ انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج کارکنان سپاه الغدیر و توزیع برق استان با امضا فرمانده حوزه یک ادارات و معاون مهندسی سپاه به عنوان یکی از طرفین تفاهم نامه و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با هدف گسترش فرهنگ بهینه مصرف در سطح ادارات و کارکنان سازمان‌ها منعقد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..