مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

یکصد روحانی مسلط به زبان‌ خارجی در زمینه گردشگری مذهبی یزد مشارکت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: یکصد روحانی مسلط به زبان‌های مختلف خارجی در زمینه توسعه و تقویت گردشگری مذهبی با استفاده از ظرفیت مساجد در کنار سایر دستگاه‌های متولی گردشگری در استان همکاری دارند.

به گزارش ایرنا یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی  در نشستی با خبرنگاران استان پیوست فرهنگی صنعت گردشگری در استان و توسعه گردشگری مذهبی در کنار سایر زمینه ها برای معرفی هرچه بهتر استان ادامه داد: باید از گردشگری مذهبی به دلیل ظرفیت‌های مناسب آن در استان یزد بیش از گذشته استفاده شود.

وی با بیان اینکه اکثر روحانیون و طلاب جوان فعال در حوزه گردشگری مذهبی به سه تا چهار زبان دنیا مسلط هستند، گفت: برخی از این افراد در کشورهای اروپایی حضور دارند و زمانی که گردشگران خارجی با رویکرد فرهنگی وارد استان می‌شوند از ظرفیت آنها در حوزه گردشگری مذهبی استفاده می‌شود.

این مسئول با تشریح اهمیت و نقش مساجد در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای جذب جوانان یادآور شد: برای استفاده بیشتر از مساجد علاوه بر طرح امام مسجد، برنامه‌های مختلفی شامل طرح مهرواره محله همدل و طرح‌های مرتبط با غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان اجرا می‌شود.

نجیمی از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد استان خبرداد و یادآور شد: به توصیه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد این کمیته تشکیل شده و جلسات آن با حضور اعضا و نخبگان فرهنگی به صورت منظم برگزار می شود تا با بررسی مسائل و مشکلات مساجد، برای توسعه فعالیت‌های این مراکز فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی شود.

یکصد روحانی مسلط به زبان‌ خارجی در زمینه گردشگری مذهبی یزد مشارکت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در خصوص طرح تجربه‌نوردی با حضور و همکاری پیشکسوتان ‌و بزرگان عرصه تبلیغ نیز اظهار داشت: فایل صوتی و تصویری از زندگی فرهیختگان دینی و بزرگان عرصه تبلیغ تهیه و اولین نسخه آن با ثبت نکته‌های ناب زندگی ۳۰‌ روحانی برجسته در یزد به چاپ رسیده است .

به گفته نجیمی، یکی از اقدامات این اداره‌کل حمایت از تولیدات و پژوهش‌های طلاب و روحانیون در حوزه‌های مختلف به خصوص در عرصه کلام وحی که با حضور حافظان، قاریان و موسسات قرآنی یزد است که باعث شده این استان جایگاه خوبی را در کشور کسب کند.

وی از فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با حضور یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر دور اول دوم متوسطه در استان خبرداد و گفت: توسعه این مدارس با همکاری سایر بخش ها جزو برنامه‌های مهم و محوری تبلیغات اسلامی است که در یزد بیش از گذشته پیگیری می‌شود.

نجیمی با بیان فعالیت ۱۵۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان ، گفت: برای اینکه آحاد مردم و به خصوص نسل جوان را بیش از گذشته در مسیر فرهنگ ناب دینی قرار دهیم باید از کانون‌ها و سایر تشکل‌های فرهنگی و دینی با همکاری مردم و علاقه مندان حمایت و استفاده کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، سه هزار مسجد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..