هدررفت ۶۰ درصدی آب از شبکه فرسوده روستاهای مهریز

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مهریز از فرسودگی ۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی این شهرستان خبر داد و گفت: میزان هدررفت آب در برخی مناطق روستایی شهرستان به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

«مصطفی مهدوی‌زاده» در نشست با خبرنگاران ضمن بیان این که از مجموع ۴۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان مهریز حدود ۸۰ کیلومتر فرسوده است، گفت: هم‌اکنون به دلیل عمر طولانی و فرسودگی شبکه آبرسانی، ۲۸ درصد در محدوده شهری و ۶۰ درصد در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز، آب تولیدی هدر می‌رود.

وی افزود: برای اصلاح ۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی روستایی و شهری این شهرستان، یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهدوی‌زاده اظهار کرد: طی یک سال گذشته برای اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۸ کیلومتر در شهر و در مناطق روستایی شهرستان، یک هزار و ۱۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش ۳۸ درصدی مصرف آب طی سه ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بخشی از این افزایش مصرف مربوط به افزایش تعداد مشترکان اما بخش عمده آن مربوط به بد مصرفی آب و رعایت نشدن الگوی مصرف است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان در ادامه از تشکیل تیم‌های بازرسی در مناطق روستایی و شهری خبر داد و اظهار کرد: این تیم‌ها با هدف شناسایی مشترکان پرمصرف و بد مصرف و همچنین شناسایی انشعابات غیر مجاز فعالیت خود در مناطق شهری و روستایی شهرستان از ابتدای تیرماه آغاز کرده‌اند.

مهدوی‌زاده در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بدهی ۶۵ میلیارد ریالی مشترکان آبفا در شهرستان مهریز، حدود ۳۵ میلیارد ریال از این رقم را مربوط به بدهی شهرداری و بقیه را مربوط به افراد حقیقی و حقوقی خواند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..