استاندار یزد تاکید کرد:

حمایت از ملی پوشان یزدی اعزامی به مسابقات هانگژو توسط باشگاه‌های معادن بزرگ استان

استاندار یزد با بیان اینکه ملی پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی هانگژو باید عزتمندانه مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند، گفت: ۲۰ ملی پوشی که از استان یزد شانس اعزام به مسابقات آسیایی هانگژو را دارند باید مورد حمایت باشگاه های ورزشی دو معدن بزرگ استان قرار گیرند.

«مهران فاطمی» در نشست شورای عالی ورزش استان که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه میزان تحرک و ورزش در یزد پایین است، گفت: برگزاری المپیاد ورزشی شهرداری یزد اتفاق بسیار خوبی بود که بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم یزد به ویژه جوانان و نوجوانان را به یک میدان ورزشی آورد و لازم است در تابستان امسال این مسابقات به صورت استانی برگزار شود و مجموعه استانداری نیز کمک لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن آن را انجام خواهد داد.

استاندار با بیان اینکه در شورای عالی ورزش باید طرح‌هایی به تصویب برسد که مردم را به سمت تحرک و ورزش‌های همگانی بکشاند، گفت: برای این موضوع باید برنامه‌ریزی دقیقی اجرا شود و طرح‌های با نشاط و جذاب در نظر گرفته شود و عموم مردم را بتوانیم در این طرح مشارکت بدهیم.

فاطمی با اشاره به شروع تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: در میان برنامه‌های فراغتی جذاب‌تر از اردو و ورزش وجود ندارد و همیشه جذاب‌ترین برنامه‌های اوقات فراغتی که با هیجان و تکاپو همراه است، اردو و ورزش است.

وی عنوان کرد: باید برای استفاده از اماکن ورزشی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین و بالاترین استفاده از این اماکن و زیرساخت‌ها را داشته باشیم.

استاندار با تاکید بر اینکه که ملی پوشانی که شانس حضور در مسابقات آسیایی هانگژو را دارند اگر به این مسابقات اعزام شوند به طور رسمی باید تحت پوشش باشگاه های ورزشی استان قرار گیرند، گفت: در حال حاضر ۲۰ ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی از سطح استان شانس اعزام به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو را دارند که لازم است، قبل از اعزام به مسابقات تحت حمایت کامل دو باشگاه ورزشی چادرملو اردکان و سنگ آهن مرکزی بافق قرار گیرند.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به طرح آماده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در ارتباط با پایش سلامت زنان و دختران در یزد، افزود: طرح پایش سلامت زنان و دختران طرح بسیار خوبی است که باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود و همه افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند همکاری لازم را انجام دهند.

فاطمی خاطرنشان کرد: از ظرفیت سپاه و بسیج هم باید به طور خاص استفاده شود تا بتوانیم این طرح را با نتایج بسیار خوب دنبال کنیم و شاهد ارتقای هر چه بهتر و بیشتر سلامت زنان و بانوان باشیم.

وی افزود: مصوباتی که قرار است در نشست شورای عالی ورزش مطرح شود پیش از جلسه برای تمامی اعضا ارسال شود تا با آمادگی بیشتر در جلسات شرکت کرده و جلسات این شورا پویاتر و بهتر برگزار شود.

استاندار در پایان با اشاره به ظرفیت ورزشکاران جانبازان و معلولین استان یزد در حوزه قهرمانی، گفت: باید این موضوع هم در استان به صورت جدی دنبال شود و بتوانیم ورزشکاران استان را بیش از پیش معرفی کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..