مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار با استاندار یزد:

توسعه و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم وظیفه ذاتی سازمان تأمین‌ اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی این سازمان را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمانهای خدمت‌رسان در کشور با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور دانست و توسعه خدمات به‌ویژه توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی را از اولویت‌های اصلی این سازمان ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز میرهاشم موسوی در ادامه سی‌ونهمین سفر استانی، بعد از ظهر امروز (اول تیر ماه) پس از بازدید از پروژه در حال احداث درمانگاه تأمین‌اجتماعی مهریز، در دیدار با مهران فاطمی – استاندار یزد – ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ذی‌الحجه با اشاره به حمایت و همراهی ویژه دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی با سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور با پوشش بیش از ۴۵ میلیون نفر ار اقشار مختلف مردم اظهارکرد: یکی از دستگاه‌های مهم خدمت‌رسان در کشور با مخاطبان و ذی‌نفعان پرشمار و خدمات متنوع، سازمان تأمین‌اجتماعی است که حوزه فعالیت و مأموریت این سازمان سراسر کشور است.

رییس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سفرهای استانی با هدف نظارت میدانی بر اجرای درست و دقیق مأموریت‌ها و آشنایی با چالش‌ها و محدودیت‌های احتمالی در مناطق مختلف کشور انجام می‌شود. در این سفرها درخواست‌های متعددی مطرح می‌شود که ما با روی گشاده از این درخواست‌ها استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم به‌ویژه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌ اجتماعی گام‌های مؤثری برداریم.

وی با تأکید بر اینکه روش و رویکرد دولت مردمی سیزدهم، حضور مستقیم و بدون‌واسطه در صحنه و میدان برای بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک است، گفت: در طول یک‌سال و نیم گذشته، دولت مردمی سیزدهم بی‌سابقه‌ترین عملکرد را در بازپرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی داشته است، به‌نحوی‌که با پرداخت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان، زمینه تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی با نظام بانکی و توسعه خدمات را فراهم کرده است.

موسوی با تأکید بر اینکه با وجود برخی موانع و مشکلات، سازمان تأمین‌اجتماعی برنامه تحولی برای توسعه خدمات دارد، گفت: در دوره جدید هر چه جلوتر آمدیم اوضاع این سازمان بهتر شده است و بعد از این هم روند این مجموعه تصاعدی خواهد بود. سال گذشته مجموع پرداختی ماهانه سازمان تأمین‌اجتماعی که عمدتاً مربوط به مستمری بازنشستگان است، حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بود که با وجود مشکلاتی در تأمین منابع، با عنایت خداوند همه پرداختی‌ها به‌موقع انجام شد؛ درحالی‌که وقتی مسئولیت این سازمان را پذیرفتیم، برخی می‌گفتند این تیم مدیریتی حتی نمی‌تواند حتی حقوق یک ماه بازنشستگان را پرداخت کنند. در سال جاری هم در سه ماهه اول سال، توانسته‌ایم هرماه ۴۰ هزار میلیارد تومان بدون یک ریال استقراض از دولت پرداختی داشته باشیم که این اتفاق بزرگ که به‌واسطه دو مؤلفه ایمان و امید انجام شد، نشان داد که می‌توان در مکتب امام خمینی(ره) با روحیه جهادی به موفقیت رسید و مقدمات رفع مشکلات مردم را فراهم کرد.

وی افزود: در حوزه درمان نیز از ابتدای دوره جدید، توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم و صیانت مالی از بیمه‌شدگان را در دستور کار قرار داده‌ایم. در سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه در حوزه درمان خصوصاً درمان مستقیم اختصاص دادیم و در سال جدید هم ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان برای بخش توسعه عمرانی و تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های درمان در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم با استمرار حمایت راهگشای دولت سیزدهم و همراهی مجلس انقلابی بتوانیم در سال جاری در زمینه توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به عزیزان بیمه‌شده و بازنشسته، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، گامهای موثرتری برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی توجه ویژه به مسائل بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اولویت اول این سازمان معرفی کرد و گفت: در کنار پرداخت به‌موقع همه تعهدات و حرکت در مسیر توسعه خدمات درمانی، برای عزیزان بازنشسته نیز سهم سازمان از تقبل هزینه بیمه تکمیلی این قشر عزیز را به ۵۰ درصد افزایش دادیم همچنین طرح کرامت رضوی در زمینه سفر رایگان بازنشستگان به مشهد مقدس را که در زمان کرونا تعطیل شده بود، مجدداً آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه اگرچه چالش‌ها و مشکلاتی در کشور داریم ولی بحرانی وجود ندارد، گفت: با اتفاقاتی که در دولت مردمی سیزدهم به‌وقوع پیوسته، امیدواری مدیران برای خدمت‌رسانی در تأمین‌اجتماعی بیشتر شده است، به‌نحوی‌که در حال حاضر در استان یزد حدود۱۰ پروژه بزرگ عمرانی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال پیگیری است که هرکدام از این پروژه‌ها می‌تواند مقدمه تحول بزرگی در خدمت‌رسانی در حوزه درمان باشد. یکی از این پروژه‌ها ساختمان جدید و نوساز درمانگاه تأمین‌اجتماعی مهریز استان یزد است که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی در پایان اظهارکرد: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه خدمات در سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم، تلاش برای به‌کارگیری پزشکان متخصص بیشتر در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی است، به‌نحوی‌که هر پزشک متخصصی که با حمایت مسئولان استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به بخش درمان تأمین‌اجتماعی تخصیص یابد، آنها را استخدام خواهیم کرد. این تصمیم در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل ارائه خدمات است که سازمان تأمین‌اجتماعی آن را وظیفه ذاتی خود می‌داند؛ چه امنیت و آرامش را از طریق خدمات‌رسانی مناسب می‌توان برای مردم به ارمغان آورد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..