سرپرست برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری یزد:

محدوده بافت‌های پایدار شهری در میبد مشخص می شود

سرپرست اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی یزد از تدقیق محدوده بافت‌های پایدار شهری در سه شهر میبد، ندوشن و بفروئیه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی باقری، در ستاد بازآفرینی شهرستان ضمن تشریح اعتبارات طرح‌های سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان از محل بند (د) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور عنوان کرد: این موضوع در دست بررسی است و نتایج بررسی‌ها به زودی به فرمانداری میبد اعلام خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه سیاست‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده تشریح شد و موضوع ثبت پروانه‌های ساختمانی صادره در بافت‌های فرسوده و همچنین ثبت پلاک‌های دارای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در سامانه بازآفرینی شهری کشور مورد تاکید قرار گرفت.

باقری بیان کرد: اهمیت موضوع تدوین سیاست‌های تشویقی نوسازی منطبق با سیاست‌های تشویقی ابلاغ شده توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با توجه به شرایط خاص هر شهر و امکان بررسی این موضوع در کمیسیون ماده ۵ اشاره و تاکید شد.

سرپرست اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت: ارسال برنامه اقدام مشترک شهرهای میبد، ندوشن و بفروئیه درحوزه بازآفرینی پایدار شهری نیز در دست بررسی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..