دادستان یزد خبر داد

وقوع ۱۲ هزار سرقت از شهر یزد در سال گذشته

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از اهتمام نیروی انتظامی استان در برخورد با جرم سرقت خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار مورد سرقت در یزد اتفاق افتاده و هم‌اکنون ۹۵۰ سارق در زندانهای یزد به سر می‌برند.

«محمدرضا حدادزاده»  به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست با خبرنگاران ضمن هشدار در مورد فزونی برخی بزه‌های اجتماعی در استان، خواستار تبیین این مسائل از سوی رسانه‌ها به مردم در جهت پیشگری از بروز آنها و تبعات بعدی شد.

وی با اشاره به تاکید دستگاه قضایی استان بر پیشگیری از وقوع جرائم، از خانواده‎ها خواست تا ضمن اهتمام به موضوع پیشگیری، هم از مواجهه با مشکلات و تبعات بروز این بزه‌ها و جرائم جلوگیری و هم دستگاه قضا را برای رسیدگی به مسائل مهم‌تر یاری کنند.

حدادزاده در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد برخورد با سارقان، گفت: پارسال ۱۲ هزار مورد سرقت در شهر یزد داشتیم و نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای برخورد با مجرمان در این حوزه دارد به طوری که هم اکنون نیز ۹۵۰ سارق در زندانهای یزد دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

وی در مورد موضوع حجاب و عفاف گفت: نباید بی عفتی در جامعه ترویج شود لذا به صورت ویژه با صفحه‌های مروج کشف حجاب در فضای مجازی برخورد می‌کنیم و در همین راستا نیز امسال با ۱۳۷ مورد در این رابطه برخورد شده و موضوع به پلیس امنیت و فتا نیز گوشزد شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: برخورد با بنگاه‌های املاک و خودرو را با جدیت دنبال می‌کنیم و در این راستا نیز طی یک سال گذشته با ۵۳ املاکی و ۱۸ بنگاه فروش خودرو برخورد شده و قطعاً همین اقدامات مانع بروز بسیاری از کلاهبرداری و بروز دیگر مشکلات برای شهروندان شده است.

وی با اشاره به غیرقانونی بودن افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ اجاره، بسیاری از تخلفات در این زمینه را بی ارتباط با صنف املاک ذکر کرد و افزود: ۲۰ هزار خانه خالی در استان شناسایی شده که فوراً مالکان باید در مورد آنها تعیین تکلیف کنند والا منجر به اخذ مالیات‌های قابل توجه از آنها خواهد شد.

حدادزاده با اشاره به کشف ۲۱ مورد پرونده فرار مالیاتی استان، بیشترین این پرونده‌ها را مربوط به صنف زرگر، دلالان و وکلا خواند و در ادامه اظهار کرد: امسال به شدت با معادنی که حقوق دولتی خود را پرداخت نمی‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی در مورد توقف طرح سرمایه گذاری میدان امام حسین(ع)، گفت: سال گذشته ایمن سازی معبر مجاور طرح مورد رسیدگی قرار گرفت ولی در ادامه به دلیل اختلاف نظر شهرداری و سرمایه گذار و مسائل مربوط به ارتفاع سازه، سرمایه‌گذار تصمیم به فسخ قرارداد گرفت که در این راستا اخیراً صورت جلسه امضاء شد تا با فسق قرارداد طرح، شهرداری نسبت به اعلام فراخوان مجدد برای جذب سرمایه‌گذار یا برنامه‌های دیگر برای آن اقدام کند.

دادستان در مورد طرح بلوار طالقانی نیز گفت: کیفرخواست در مورد مجتمع بلوار طالقانی صادر شده و امیدواریم با دستور مقام عالی قضایی رسیدگی به سرعت انجام شود.

حدادزاده در پایان نیز با بیان این که تاکید ما برخورد با قاچاق کلان است، گفت: پارسال ارزش فروش اموال قاچاق توسط اموال تملیکی معادل ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..