بافق یزد، صاحب دهکده ورزشی می‌شود

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق از ساخت دهکده ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: این دهکده در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار ایجاد می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی این شرکت، مجتبی حمیدیان پس از بازدید از مجموعه های ورزشی شرکت مورد اشاره افزود: امیدواریم با رفع مشکلات موجود، ساخت این دهکده به زودی به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد:ساخت استخر، زمین دو و میدانی، بدنسازی، فوتبال، فوتسال، سالن کشتی، سوئیت برای استراحت ورزشکاران از جمله طرح هایی است که در این دهکده ورزشی پیش بینی شده است.

حمیدیان اضافه کرد: با تکمیل فازهای مختلف این مجموعه، شرکت سنگ آهن توانایی پوشش برنامه ها و اردوهای تیم های ورزشی ملی و بین المللی را خواهد داشت.

وی یاداور شد: شهرستان بافق این قابلیت را دارد که با ارتقا استانداردهای ورزشی، میزبان تیم های ملی و بین المللی شود.

حمیدیان با تاکید بر سرمایه گذاری برای کشف استعدادهای سنین پایین و راه اندازی آکادمی ورزشی تصریح کرد: سیاست ما در مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه این است که در یکسری از رشته های ورزشی، آکادمی راه اندازی کنیم تا آموزش آن ها از سنین پایین پیگیری و انجام شود.

وی اضافه کرد: با تکیه بر این سیاست، ورزشکاران زیادی توسط باشگاه سنگ آهن به جامعه ورزشی کشور معرفی و مقام های قهرمانی بسیاری در چند رشته ورزشی کسب شده است.

حمیدیان ادامه داد: آب و هوای شهرستان بافق شباهت زیادی به کشورهای همسایه دارد و می تواند محل مناسبی برای تمرین تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات باشد در این رابطه مذاکراتی با چند فدراسیون ورزشی انجام گرفته تا پس از بالابردن استانداردهای لازم شاهد حضور تیم های ورزشی در سطح ملی و حتی بین المللی باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی تصریح کرد: حضور تیم های ورزشی و برپایی مسابقات ملی و بین المللی می تواند درآمدزایی خوبی برای منطقه داشته باشد .

وی به مجموعه آبی باشگاه شرکت سنگ آهن نیز اشاره ای کرد و گفت:بازسازی استخر سرپوشیده آهنشهر در بهمن ماه سال گذشته در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده است و بهره برداری از استخر روباز و حل و فصل منابع انسانی مجموعه نیز در دستور کار است.

حمیدیان با بیان اینکه برخی از امکانات استخر آهنشهر برای اولین بار در سطح استان فراهم شده است خاطرنشان کرد: این استخر هم اکنون در دسترس بیش از ۷ هزار نفر نیروی شرکت سنگ آهن و مردم شهرستان بافق است.

باشگاه فرهنگی _ ورزشی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در ۲۱ رشته ورزشی فعالیت دارد.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..