امام جمعه یزد:

اهدای خون به معنای ایثار و فداکاری است

ینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اهدای خون را نوعی ایثار و فداکاری دانست و گفت: تلاش جهت کسب و اجرای علم مشتقات به دست‌آمده از خون و استفاده از آنها در راستای سلامتی مردم، اقدامی بزرگ و مهم است.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در بازدید از اداره انتقال خون استان یزد که به مناسبت هفته انتقال خون انجام شد، با اشاره به این که خون شریان حیاتی انسان است، اظهار کرد: سلامتی انسان‌ها و حیات انسان به خون وابسته و برای انسان بسیار ارزشمند است.

وی افزود: تلاش برای کسب و اجرای علم مشتقات به دست‌آمده از خون و استفاده از آنها در راستای سلامتی مردم، یک اقدام بزرگ و مهم است و باید به فرآورده‌های خونی و مشتقات آن نیز توجه ویژه شود.

امام جمعه یزد با بیان این که فرآورده‌های خونی معجزه‌ای از جانب خداوند است، ادامه داد: خون و مشتقات آن، معجزه‌ای از سوی خداوند است که باید قدر این معجزه و این حکمت الهی را بدانیم.

وی افزود: قدرت خداوند را در سیستم انتقال خون بدن انسان می‌توان مشاهده کرد و همین سیستم به راحتی می‌تواند انسان را به خداشناسی برساند.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله خون و انتقال خون در استان، ادامه داد: اهدای خون یک نوع ایثار و فداکاری است زیرا کسی که خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کند به نوعی از وجود خود و نعمت داده شده از سوی خداوند می‌گذرد و به زندگی شخص دیگری کمک می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر امام جمعه یزد، آیت الله ناصری در پایان این دیدار که همراه با تجلیل از برخی اهداکنندگان مستمر در استان بود، افزود: اهدای خون ذخیره ثواب برای آخرت است و این کار با ارزش قطعا از جانب خداوند بدون پاسخ نمی‌ماند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..