گرامیداشت هفته دولت؛ گزارش عملکرد دولت یازدهم در یزد(7)

۵۳ پروژه در حوزه برق استان یزد افتتاح می‌‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد از افتتاح 53 پروژه در حوزه برق استان یزد به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صحتی با اشاره به افتتاح ۵۳ پروژه در حوزه برق استان یزد به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: این پروژه‌ها در پنج بخش شامل شهری و روستایی، مسکن مهر شهری، توسعه و احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق و تامین روشنایی شهری و روستایی اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را شامل ۱۱۵ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها اتفاق مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان اتفاق می‌افتد.

صحتی خاطرنشان کرد: ۲۰ مورد از این طرح‌ها مربوط به طرح‌های توسعه و احداث شهری و روستایی است که با اجرای آن ۱۸ هزار متر شبکه فشار متوسط و ۷۸۶ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه برق استان یزد افزوده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های روشنایی بیان کرد: ۱۳ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد، برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر را نیز از اولویت‌های وزارت نیرو برشمرد و افزود: ۲ هزار و ۷۲۳ متبر شبکه فشار متوسط برای برقدار شدن پنج سایت مسکن مهر در سطح استان احداث شده است.

وی، توسعه روشنایی را نیز از دیگر پروژه‌های هفته دولت برشمرد و یادآور شد: این پروژه در شهرستان‌های میبد، اردکان و اشکذر اجرا می‌شود و در مجموع ۶۶۴ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرف ۷۰ و ۱۵۰ در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.

صحتی خاطرنشان کرد: این پروژه در همه شهرستان‌های استان یزد بهره‌برداری می‌‌شود که بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان یزد و کمترین آنها مربوط به شهرستان بهاباد است.

وی با اشاره به هزینه کل پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان یزد، ادامه داد: در شهرستان اردکان ۶ هزار و ۲۱۲ میلیون ریال برای سه پروژه، در میبد ۲۳ هزار و ۳۳۰ میلیون ریال برای پنج پروژه، در اشکذر ۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال برای سه پروژه، در تفت ۶ هزار و ۹۱ میلیون ریال برای دو پروژه، در ابرکوه ۳ هزار و ۹۱۰ میلیون ریال برای دو پروژه و در مهریز ۱۶ هزار و ۶۲۰ میلیون ریال برای سه پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد اظهار داشت: در شهرستان یزد ۴۳ هزار و ۳۸۳ میلیون ریال برای ۱۱ پروژه، در بهاباد ۹۶۰ میلیون ریال برای یک پروژه، در بافق ۳ هزار و ۸۳۲ میلیون ریال برای دو پروژه و در شهر نیر ۵ هزار و ۶۴۴ میلیون ریال برای دو پروژه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بخشی دیگر نیز در ایام باقیمانده از هفته دولت با حضور مسؤولان استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان یزد از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند و پروژه‌های روستایی بسیار خوبی اجرا و بهره‌برداری شده است.

صحتی همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه برق را از برنامه‌های اصلی شرکت توزیع برق استان یزد برشمرد و افزود: در این راستا تلاش ۲۱۱ میلیارد ریال برای کاهش تلفات برق در شبکه‌های توزیع اختصاص یافته است.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..