سایت جامع هیأت مذهبی و پیرغلامان مهریز راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز از راه‌اندازی سایت جامع هیات‌های مذهبی شهرستان خبر داد و افزود: بخشی از این سایت به پیرغلامان شهرستان اختصاص خواهد داشت.

«مصطفی زارع زاده» در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش پیرغلامان ضمن اعلام این خبر، به اخلاص خدام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در واقعه کربلا اصحاب و یاران و خانواده‌اش را در طبق اخلاص تقدیم خدا و دین اسلام کرد و خدام آن حضرت هم از این ویژگی بصورت بارزی برخوردارند و از نظر فرهنگی نیز در واقعه کربلا برای شیرخوار تا سالمندان جامعه، الگو و حجت داریم.

وی با بیان این که پیرغلام یعنی اخلاص به تمام معنا که جز برای رضای خداوند و اهل بیت کاری انجام نمی‌دهد، ادامه داد: این ویژگی مهم، الگوی اصلی تمام هیات‌های مذهبی بوده که بسیار هم موفق بوده است و این چراغ بخاطر اخلاص پیرغلامان خاموش نشده است.

معاون فرماندار به تهیه بانک اطلاعاتی از پیرغلامان شهرستان اشاره کرد و افزود: این سایت می تواند سایت جامعی از هیات های مذهبی مهریز باشد که بخشی از آن به پیرغلامان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یک سایت مرجع در مهریز راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: هرفردی با مراجعه به این سایت می تواند هرگونه اطلاعاتی در خصوص محرم و نحوه عزاداری های شهرستان را دریافت کند.

زارع زاده اضافه کرد: در این سایت آداب و رسوم محلات و روستاهای مهریز، اسامی تمام حسینیه ها و قدمت و مراسم های آنها، وقفیات، پیرغلامان، مداحان، ذاکرین و غیره جمع آوری می شود و به عنوان میراث معنوی و ماندگار برای شهرستان باقی خواهد ماند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بسیاری از اشعار به فراموشی سپرده شده است ، با راه اندازی این سایت یاد و نام، خاطرات و اشعار پیرغلامان به یادگار خواهد ماند.

معاون فرماندار مهریز بر برگزاری باشکوه عید غدیر تاکید کرد و گفت: هیات های مذهبی غدیر را نیز مانند محرم بصورت گسترده و بزرگ برگزار کنند چراکه اگر غدیر پاس داشته می شد محرم هم اتفاق نمی افتاد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..