سرپرست اداره مالیات استان یزد:

مالیات نیمی از صاحبان و مشاغل و اصناف یزد صفر شد

سرپرست اداره مالیات استان یزد گفت: مالیات نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف یزد به واسطه تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم صفر شده و بخشی دیگر نیز مالیات پایینی دارند.

به گزارش یزدی نیوز، رضا نجف زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی و نقش و اثربخشی ائمه جمعه در ارتقای فرهنگ مالیاتی اظهار داشت: ایام خرداد موعد ارائه اظهارنامه ها و تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است که فرصت ویژه‌ای برای مؤدیان است تا بدون نیاز به نگهداری و ارائه اسناد و مدارک، مالیات مقطوع خود را پرداخت کنند و از مزایای قانونی آن برخوردار شوند.

رضا نجف زاده عنوان کرد: تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف به واسطه تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیاتشان صفر شده و بخشی دیگر نیز مالیات مقطوع پایینی را پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه مؤدیان با پذیرش تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بدون نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی و قرار گرفتن در فرآیندهای طولانی تشخیص و رسیدگی می توانند مالیات خود را پرداخت کنند، گفت: در این صورت نیز همکاران ما وقت بیشتری را برای شناسایی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در استان دارند.

نجف زاده ادامه داد: معتقدیم بار تأمین درآمد دولت نباید بر دوش قشر ضعیف جامعه باشد و با گسترش چتر مالیاتی، به عدالت مالیاتی نیز نزدیک‌تر می‌شویم.

وی بیان کرد: بیشترین مشکل و اصلی‌ترین چالش در زمینه مباحث مالیاتی عدم اطلاع و آگاهی مردم از مزایا و تبصره‌های قانونی است که در این زمینه با برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه‌ها تلاش شد زمینه آشنایی و آگاهی مؤدیان با قوانین مالیاتی و مزایا و تسهیلاتی که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، فراهم شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..