تهیه منشور اخلاقی برای هیات مذهبی یزد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از تهیه منشور اخلاقی ویژه هیات مذهبی برای ارسال به هیات‌های مذهبی و الزام آنها به رعایت مفاد آن منشور خبر داد.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» با توجه به نزدیک بودن ماه محرم در دیدار با جمعی از روحانیون و خطبای شهرستان یزد، برنامه ریزی برای هیات مذهبی و هدایتگری آنها را مهم و حیاتی توصیف کرد.

وی با اشاره به بعضی از اتفاقات سال قبل که توسط بعضی از افراد خاص در شب عاشورا اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: متاسفانه بعضی‌ها درصدد فاصله انداختن هیات مذهبی سنتی استان یزد با نظام اسلامی بودند که با جواب قاطع هیئت‌های مذهبی روبرو شدند.

این مسئول گفت: یکی از خلاء‌های مهم هیات مذهبی، حضور موثر روحانیون در آنهاست در حالی که حضور روحانیون موجب توسعه و ترویج آموزه‌های دینی صحیح و اصلاح خط فکری هیات منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی از تهیه منشور اخلاقی ویژه هیات مذهبی برای ارسال به هیئات مذهبی و الزام آنها به رعایت مفاد آن منشور خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از سینه زنی سنتی هیئت‌های مذهبی یزد، اضافه کرد: روش سینه‌زنی هیات یزدی، خاص و جذاب برای مردم دیگر استان‌هاست لذا باید با تقویت این سنت حسنه، آن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی منشور اخلاقی استان، حجت الاسلام نجیمی با اشاره به پخش زنده تلویزیونی هیات مذهبی از شبکه‌های تلویزیونی استانی و ملی، گفت: حضور هیات مذهبی در پخش زنده صدا و سیما نیازمند رعایت معیارها و قوانین صدا و سیما هستند و همه هیئت‌ها باید تابع قوانین و مقررات مصوب ارگان‌های مربوطه باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..