در نشست فرهنگ عمومی استان یزد تاکید شد؛

اهتمام کانون‌های مساجد به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد

امام جمعه یزد تاکید کرد: کانون‌های مساجد باید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به صورت فعال در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد گام بردارند.

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با موضوع «کانون‌های مساجد و اوقات فراغت» برگزار شد، گفت: ما باید به مسجد توجه بیشتر کنیم و جدی به آن بپردازیم.

وی افزود: بایستی مساجد به مکان‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تبدیل شوند و سازمان تبلیغات نیز باید به امامان جماعت توجه کند و برای حضور مستمر در مساجد توجه بیشتر صورت گیرد.

امام جمعه یزد گفت: طرح تأسیس مدارس در کنار مساجد می‌تواند به عنوان طرح خوبی باشد که پیگیری شود.

وی گفت: در مورد اوقات فراغت جوان‌ها، آمارهایی وجود دارد اما امر اساسی، جذب افراد به مسجد است.

آیت الله ناصری گفت: ما باید ساز و کار داشته باشیم و به صورت‌های مختلف حضوری و غیرحضوری جوانان و نوجوانان را شناسایی و جذب مساجد کنیم.

وی افزود: با حضور جوانان به مساجد به نحوی خانواده‌ها را نیز به مساجد جذب خواهیم کرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: در استان ۲۸۰ هزار دانش‌آموز داریم که تنها حدود ده هزار نفر از آنها را در کلاس‌ها و برنامه‌ها حضور دارند و عملاً برای مابقی برنامه‌ای نداریم.

وی گفت: ضرورت دارد که به برنامه‌ها برای جذب جوانان بپردازیم و با مساجد و کانون‌های مساجد در این جهت گام برداریم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: کانون‌های مساجد باید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به صورت فعال در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد گام بردارند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت کانون‌های مساجد گفت: باید با محوریت مساجد در راستای برنامه‌ریزی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، ادارات فرهنگی و هنری و همچنین ظرفیت‌های مختلف فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

«محسن رستگاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های مساجد، گفت: ۸۵۵ کانون فرهنگی هنری در استان داریم و سعی شده در راستای احیای کارکردهای مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد گام برداریم.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد را در راستای فعالیت‌های مسجدمحور دنبال می‌کنیم و کانون‌های مساجد در این راستا برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.

رستگاری ادامه داد: در این راستا نیز طرح مساجد پایگاه‌های قرآنی را نیز دنبال می‌کنیم که در ان زمینه تاکنون بیش از ۲۰۰ مسجد اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری سعی داریم تا مساجد را پرشور کنیم و در ایام مختلف سال و به ویژه تابستان، برنامه‌های فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد دنبال کنیم.

در پایان این نشست نیز پوسترهای اوقات فراغت کانون‌های مساجد با عنوان « مسجد، کانون نشاط»، فاز سوم طرح طراوت و مساجد پایگاه های قرآنی رونمایی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..