افتتاح اولین خانه نخبگان کشور با حضور معاون رئیس جمهور در بافق

اولین خانه نخبگان کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در استان یزد و شهرستان بافق افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز، حیدر مفتاحی زاده،‌ رئیس بنیاد نخبگان استان یزد در حاشیه مراسم افتتاح اولین خانه نخبگان کشور که با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون رئیس جمهور در شهرستان بافق برگزار شده است،‌ اظهار کرد:‌ هدف این است که در دولت مردمی، خدمات بنیاد ملی نخبگان به تمامی شهر‌ها و شهرستان‌های فعال ارائه شود.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه فعال در استان افزود: یزد در سال گذشته، سومین استان در کشور به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی نخبگان شده است.

مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو برای توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان و با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری افتتاح شد.

کاکاوند مسئول این مرکز هدف اصلی این مرکز را آموزش و فرهنگ سازی کارآفرینی در سطح شهرستان و برگزاری رویداد‌های کارآفرینی دانست و گفت:‌ توسعه فرهنگ، آموزش و توانمندسازی کارآفرینان بالفعل و بالقوه، افزایش سرانه درآمدی جامعه و کمک به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و شبکه سازی و ارتباط بین مرکز کارآفرینی و کارآفرینان شهرستان بافق با سایر نهاد‌های فعال در اکوسیستم استان و کشور از دیگر اهداف این مرکز به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ نفر در حوزه کارآفرینی در شهرستان آموزش داده و بیش از ۱۵۰ شغل خانگی ساماندهی شده‌اند که در نظر داریم کارگاه‌هایی برای آن‌ها راه اندازی کنیم.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز خاطرنشان کرد: در این مرکز، یک بخش خانه نخبگان است که به شناسایی افراد مستعد در شهرستان که می‌توانند در حوزه کارآفرینی و حوزه مرتبط با شرکت سنگ آهن مرکزی فعالیت کنند، می‌پردازد.

وی افزود: در بخش دیگر هم آموزش کارآفرینی و استقرار تیم‌های جوان و نوجوانی است که ایده‌های خلاقانه دارند و می‌توان حوزه‌های کارآفرینی را با آنان توسعه داد.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..