مدیر عامل آبفا یزد اعلام کرد؛

کوهستانی بودن مسیر علت طولانی شدن آبرسانی به روستاهای بهاباد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد علت طولانی شدن اجرای شبکه توزیع طرح آبرسانی به ۵۸ روستای بهاباد را کوهستانی بودن و حفر خطوط در مسیر سخت و سنگی ذکر کرد.

«جلال علمدار» در بازدید اخیر خود از این طرح، با اشاره به طولانی‌شدن اجرای آن، از مردم دلجویی کرد و گفت: به دلیل موقعیت مکانی طرح در مناطق کوهستانی و حفر خطوط انتقال آب در مسیر سخت و سنگی، روند اجرایی طرح نسبت به برنامه زمان‌بندی، طولانی‌تر شد.

وی اظهار کرد: با تأمین اعتبار و همکاری بنیاد علوی در تکاپو هستیم که امنیت مخازن، حصارکشی و تله‌متری را در دستور کار قرار داده تا هرچه زودتر شاهد آبرسانی پایدار به روستاهای آسفیچ از توابع شهرستان بهاباد باشیم.

این مسئول از پیشرفت ۷۸ درصدی این طرح آبرسانی خبر داد و گفت: در تلاشیم با اجرای این طرح با خطوط انتقالی به طول ۸۷ کیلومتر و شبکه توزیع آب به طول ۴۲ کیلومتر، آب پایدار به ۵۸ روستای بخش آسفیچ را تأمین کنیم.

به گفته وی، در این طرح ٢٣ باب مخزن ذخیره آب با حجم دو هزار و ٧٢٠ مترمکعب و ۱۸ باب ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز، پیش بینی می‌شود با اتمام این عملیات پنج هزار و ۸۲۸ نفر از اهالی این روستاها که در حال حاضر آب شرب و بهداشت خود را از منابع موجود شهرستان و همچنین از طریق آبرسانی سیار تامین می‌کنند، تحت پوشش قرار گیرند.

گفتنی است؛ قرار بود این روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شوند.

بخش آسفیچ از توابع شهرستان بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..