استاندار یزد خبر داد

رایزنی برای تسریع دو بانده سازی محور حادثه‌خیز یزد – طبس

استاندار یزد در حاشیه بازدید از جاده اردکان – چوپانان و یزد – طبس یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در سطح کشور را زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای دانست و گفت: بازدید از طرح‌های حمل و نقل در دستور کار استان قرار دارد.

«مهران فاطمی» در حاشیه بازدید از تعدادی از طرح‌های حوزه حمل و نقل استان اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی در سطح کشور، توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با بیان این که در ماه گذشته تمرکز اصلی ما بر بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن بوده و این روند ادامه خواهد یافت، افزود: از این پس بازدید از طرح‌های حوزه حمل و نقل نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که اجرای طرح‌های دو بانده سازی محور اردکان – چوپانان و یزد – طبس از جمله آنها خواهد بود.

استاندار با اشاره به مسیر ۶۷۰ کیلومتری محور اردکان – چوپانان، گفت: ۱۰۵ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان یزد قرار دارد و تاکنون قریب به ۸۰ درصد عملیات اجرایی آن پیشرفت داشته است.

فاطمی بیان کرد: با اجرای کامل این مسیر در استان‌های یزد، اصفهان و سمنان، مسیر جنوب به شمال کشور ۳ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید سه ساعتی از طرح دو بانده سازی جاده یزد – طبس و اهمیت این طرح عنوان کرد: جاده طریق الرضا(ع) از جمله اولویت‌های حوزه راه استان است.

استاندار خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶ کیلومتر از این طرح آماده انجام عملیات آسفالت است، ‌۳۰ کیلومتر از آن نیز توسط یکی از مجموعه‌های معدنی – صنعتی در حال انجام است و مابقی نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مخاطرات زیاد در این مسیر به منظور تأمین اعتبار هر چه سریع‌تر طرح در حال رایزنی با صنایع و معادن بزرگ استان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان عنوان کرد: این محور از جمله محورهای حادثه‌خیز استان و کشور است و ملزم هستیم تمامی تلاش خود را برای اجرای هر چه سریعتر آن به کار بندیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..