استان یزد به آزمایشگاه تخصصی سم شناسی نیاز دارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: ایجاد آزمایشگاه تخصصی سم‌شناسی مناسب جزو مطالبات مهم مردم است که امیدواریم امسال برای حل مشکل اقدام شود.

دکتر فریبرز آیتی فیروز آبادی  با بیان اینکه آزمایشگاه سم شنــاسی برای تشخیص سم موجود در بدن، دارو و مواد مخدر صنعتی به کار می‌رود افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه تا پایان سال از ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های سایر نقاط کشور بی‌نیاز می‌شویم.

وی ادامه داد: با همکاری مسئولان و خیران عملیات ساختمان پزشکی قانونی شهرستان‌های بافق و خاتم آغاز شده که با بهره برداری از این طرح‌ها رسیدگی به نیازهای شهروندان در این مناطق ارتقاء می‌یابد.

آیتی بهسازی بخش‌های مختلف پزشکی قانونی در مرکز استان برای رفاه حال مردم را از دیگر اقدامات پزشکی قانونی استان عنوان کرد و یادآور شد: این مرکز همه روزه تا ساعت ۱۵ فعالیت دارد ولی پذیرش تا ساعت ۱۴ است و در روزهای تعطیل نیز واحد کشیک در ساختمان شماره ۲ در ورودی بلوار ملکوت(خلدبرین) تا ساعت ۱۳ فعالیت دارد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی یزد بیان کرد: حوزه دادپزشک به عنوان زیرمجموعه پزشکی قانونی شامل پزشکان استخدامی این سازمان برای ارائه خدمت در ساعت غیراداری است که در بحث‌هایی مانند متوفیات به مردم ارائه خدمت می کند.

هم‌اکنون در سه شهرستان بهاباد، زارچ و مروست مرکز پزشکی قانونی وجود ندارد و در مراکز شهرستان های تفت، مهریز و اشکذر خدمات به صورت یک روز در میان و در سایر شهرستان‌های استان خدمات این مجموعه به صورت روزانه ارائه می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..