رئیس کل دادگستری استان یزد:

۱۹ قاضی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در یزد مشغول کار هستند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در حال حاضر در استان یزد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۹ قاضی وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست افتتاحیه دومین دوره کارآموزی قضایی در یزد اظهار داشت: وجود نیروی قضایی با دانش و متدین، مهمترین سرمایه دستگاه قضایی و متضمن تحقق عدالت در کشور است که باید پرورش و ارتقاء کیفی منابع انسانی در برنامه ریزی و چشم انداز کاری دستگاه قضایی باشد.

وی، وجود قضات باسواد و مسلط را زمینه‌ساز استحکام و اتقان آرا و کاهش اطاله دادرسی ذکر کرد و گفت: حفظ کرامت انسانی، تکریم ارباب رجوع و رضایت اصحاب دعوا در رسیدگی های متقن و صدور آراء کیفی صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حساسیت‌ها و سختی های کار قضاوت تصریح کرد: برای مقابله با سختی ها و مشقات باید همواره به درگاه خداوند متعال پناه برد تا از شر توطئه ها، بداندیشی ها و وسوسه های دنیوی در امان قرار گرفت.

دهشیری بر حسن خلق، خوش اخلاقی و گشاده رویی با اصحاب دعوا و مراجعین تأکید کرد و بیان داشت: سعه صدر، تواضع و برخورد مناسب قاضی در محکمه سبب آرامش مردم و اعتماد و دلگرمی آنها به دستگاه قضایی کشور در برقراری عدالت می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد خطاب به کارآموزان قضایی از هفت استان کشور، با بیان اینکه کارآموزی همواره به عنوان یک گذار بسیار مهم اما موقت برای ورود یک فرد به حرفه مورد علاقه اش تلقی می شود، یادآور شد: کارآموزی یک فرصت طلائی مغتنم برای آشنایی و آگاهی هرچه بیشتر با بخش های پنهان و فرصتها و چالش های کار، دیدار با افراد هم دوره و افراد مختلف، شبکه سازی، آزمون و خطا و تبدیل دانش به مهارت عملی است و به عبارتی گویا؛ یک پیش نمایش از تمام آن‌چیزی است که کارآموز در سال‌های آینده و سنوات شغلی می تواند با آن روبرو شود.

دهشیری از احراز ۲۴۴ پست قضایی از میان ۳۹۳ پست مصوب در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۱۹ قاضی مشغول به خدمتند که امید است با این دوره کارآموزی وضعیت نیروی قضایی دادگستری استان یزد بهبود یابد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..