راه اندازی آزمایشی طرح انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان یزد، از راه اندازی آزمایشی طرح انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد به مجتمع صنعتی و معدنی سرب و روی مهدی آباد بهادران خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  محجوبی گفت: در اولین مرحله ۵۰ لیتر در ثانیه پساب به این مجتمع منتقل میشود و در هفته‌های اینده نیز تمام ظرفیت یعنی یکصد لیتر منتقل خواهد شد.راه اندازی آزمایشی طرح انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد به مجتمع صنعتی و معدنی سرب و روی مهدی آباد بهادران

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان افزود:در اجرای این طرح یکصد کیلومتر لوله گذاری شده و سه ایستگاه پمپاژاب دارد و بزرگترین طرح انتقال پساب به صنعت در کشور محسوب میشود.

محجوبی گفت: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در کمتر از دو سال انجام شده است،اجرای این طرح موجب راه اندازی بزرگترین واحد فراوری سرب و روی کشور خواهد شد.

وی افزود: با حمایت مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی سرب و روی مهدی اباد تا پایان امسال این واحد تولیدی با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی و اشتغال ۱۵۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

محجوبی گفت: مهمتر اینکه با اجرای این طرح بخشی از مشکل چندین ساله مردم شاهدیه و زارچ ناشی از انباشت فاضلاب یزد در این محدوده برطرف خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..