دهمین خانه جوان کشور در یزد افتتاح شد

به گزارش یزدی نیوزبه مناسبت بزرگداشت هفته دولت دهمین خانه جوان کشور در استان یزد افتتاح شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد در آیین افتتاح این خانه، داشتن پایگاهی برای سازمان‎‎های مردم نهاد جوان را از دغدغه‎‎های جوانان استان دانست و از این که به همت اداره کل ورزش و جوانان اولین خانه جوان استان راه‎‎اندازی شده ابراز خرسندی کرد.
محمد علی طالبی گفت: استانداری یزد نیز در تلاش برای فراهم کردن مکان و ماوایی برای تشکل‎‎های استان اعم از تشکل‎‎های سیاسی و احزاب و همچنین سازمان‎‎های مردم نهاد است تا مشکل بسیاری از تشکل‎‎های استان که نداشتن مکانی برای استقرار است، رفع شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‎‎های استانداری و اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با حمایت از سازمان‎‎های مردم نهاد استان، مشارکت مردم در سمن‎‎ها و پویایی بیشتر جامعه یزد در رابطه با فعالیت تشکل‎‎های مردمی افزایش یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این آیین از افزایش سمن‎‎های جوانان استان از حدود ۱۵ مورد در ابتدای کار دولت تدبیر و امید به ۴۴ سمن خبر داد.
مسعود شریعتی، شکل‎‎گیری سمن‎‎ها را ناشی از سیاست‎‎های دولت تدبیر و امید در رابطه با جوانان و همچنین حمایت همه جانبه مسئولان استان دانست و گفت: سمن‎‎های جوانان در تمام شهرستان‎‎ها و حوزه‎‎های مختلف در استان فعالیت می‎‎کنند و در برخی شهرستان ها با بودجه اندک، اقداماتی بزرگی را رقم می‎‎زنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از انجام بسیاری از فعالیت‎‎ها و برنامه‎‎های حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان توسط سمن‎‎های جوانان در راستای برون سپاری فعالیت‎‎های این دستگاه دولتی خبرداد.
شریعتی، مهمترین مشکل سمن‎‎های جوانان استان را کمبود فضای فیزیکی برای استقرار و فعالیت‎‎های آنها دانست و یادآور شد: با راه‎‎اندازی این سمن‎‎سرا، مامن و پایگاه مناسبی برای فعالیت آنها مهیا شد.
در این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند، از اصغر نصیرالحسینی خیر جوان یاور که بخشی از هزینه خرید خانه تاریخی برای راه اندازی خانه جوان را برعهده گرفته بود، با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..