مدیرکل بهزیستی استان یزد:

اجرای طرح‌های مناسب‌سازی دفاع از حق معلولان است

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: اجرای طرح‌های مناسب‌سازی دفاع از حق معلولان است و طبق قانون همه دستگاه‌ها موظفند در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

به گزارش یزدی نیوز رضا ابهت در دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان اظهار داشت: بیش از ۳۲ هزار فرد دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی و بیش از ۶۷۰ نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی هستند.

وی با اشاره به حضور حدود ۶ هزار نابینا، ۵ هزار ناشنوا و ۴ هزار معلول ذهنی در استان یزد، افزود: مناسب‌سازی محیط شهری، ادارات و دستگاه‌ها باید به نحوی باشد که فرد معلول بتواند خودش از عهده کارهای خودش بربیاید.

ابهت، اجرای طرح‌های مناسب‌سازی را دفاع از حقوق معلولان خواند و عنوان کرد: باید شرایط مناسب باشد تا یک فرد دارای معلولیت به تنهایی بتواند یک زندگی مستقل و شرافتمندانه و با عزت داشته و در امور جامعه مشارکت داشته باشد و در درون خانواده و در بستر جامعه نیز بتواند فعالیت‌هایش را مثل شهروند عادی انجام دهد و ما موظفیم که این حق را طبق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: معلولان فعالی در شهرستان هستند که داوطلبانه حاضر به کمک در امر مناسب سازی هستند و پیشنهاد ما این است که از آنها کمک گرفته شود و یک نفر از معلولان یا جانبازان شهرستان به عنوان مشاور فرماندار در امور مناسب سازی معرفی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..