رئیس بهزیستی اردکان:

بیش از ۵۰ درصد خیابان‌های اصلی اردکان برای معلولان مناسب سازی شد

رئیس بهزیستی اردکان با اشاره به بازدیدهای میدانی که از ادارات، بانک‌ها و خیابان‌های اردکان انجام شده است، گفت: چهار خیابان اصلی اردکان بیش از ۵۰ درصد برای معلولان مناسب سازی شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز، جمال پایه‌دار در دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان با اشاره به اقدامات خوب شهرداری اردکان در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولان اردکان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد مناسب سازی و دبیرخانه این ستاد پرداخت و اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای میدانی که از ساختمان‌های ۴۳ اداره و ۱۷ بانک شهرستان صورت گرفته، میانگین امتیاز ادارات ۳۸.۴ و بانک‌ها ۳۳.۶ از ۵۰ امتیاز و همچنین میانگین امتیاز خیابان‌های امام خمینی (ره) ۶۵.۷۵، مصطفی خمینی ۵۹.۵، آیت الله خامنه‌ای ۵۷.۵ و رصدرآباد ۵۱.۲۵ از ۱۰۰ امتیاز بوده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز ارسال چک لیست جدید ارزیابی شاخص مناسب سازی فضاهای اداری به ادارات شهرستان توسط کارشناس بهزیستی برای انجام اقدام اصلاحی در حال انجام است و انتظار می رود مناسب سازی محیط شهری با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته و در تمام ساخت و سازهای شهری، حق دستیابی مددجویان و سالمندان نیز در نظر گرفته شود.

ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی اردکان برای معلولان مناسب سازی می‌شود

شهردار اردکان نیز در این نشست اظهار داشت: مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها و اماکن عمومی و استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری برای اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی افراد کم‌توان و دارای معلولیت از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است.

احمدرضا متالهی افزود: در همین راستا مناسب‌سازی ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی همچنین تهیه یک دستگاه خوردو مناسب سازی شده برای تردد معلولان در سطح شهر در دستور کار شورا است.

متالهی یادآور شد: شهرداری اردکان آماده هر گونه همکاری و همفکری با مدیران بهزیستی شهرستان در اجرای طرح‌های مناسب سازی برای افراد سالمند و معلولان است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..