پایگاه امداد و نجات هلال احمر «تنگ چنار» مهریز افتتاح شد

پایگاه امداد و نجات هلال احمر تنگ چنار شهرستان مهریز امروز با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز، روز سه شنبه در مراسم افتتاح این پایگاه ضمن قدردانی از مشارکت خیران برای افتتاح این پایگاه امدادی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی نیازمند کمک‌های خیری و پیگیری تامین اعتبارات دولتی هستند که این امر زمان‌بر است.

زارع زاده عنوان کرد: با افتتاح پایگاه امداد و نجات هلال احمر تنگ چنار، خدمات‌رسانی در این مجموعه به نحو مطلوب انجام خواهد شد.

مشاور استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۱۴۰۰ با ۱۵۰ مصوبه برای استان در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی همراه بود که مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امدادی، بهداشت و درمان و ورزشی اختصاص داده شد.

محمود زارع با اشاره به سفرهای استاندار یزد به شهرستان‌های استان تصریح کرد: سفر به شهرستان مهریز مصوبات خوبی در برداشت که یکی از اهداف این سفرها، مشاهده پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف در شهرستان‌ها بود که با تامین اعتبار، پروژه‌ها سامان پیدا کند.

وی، یکی از این پروژه‌ها در حوزه بهداشت و سلامت و پایگاه‌های امدادی را پایگاه امداد و نجات دهستان تنگ چنار عنوان کرد و گفت: به دلیل حساسیت موضوع و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت، مبلغ ۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد و پروژه به اتمام رسید.

اختصاص ۱۰ میلیارد دیگر از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه های هلال احمر مهریز

زارع اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبار دیگر دور دوم سفر ریاست جمهوری به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام هلال احمر، شاهد بهره برداری از پروژه های این نهاد باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم ضمن تشکر از تمام کسانی که در این پروژه تلاش داشتند بیان کرد: این پروژه با همت خیر گرانقدر آقای حسینی، مسئولان شهرستان و استان و تامین اعتبارات دولتی به اتمام رسید و افتتاح شد.

محسن حرازی زاده افزود: هرچند زمان تکمیل این پروژه طولانی شد لیکن اکنون فضایی در خور و شأن امدادگران و نجاتگران راه اندازی شد تا در حوادث خدمات‌رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن این محدوده، شاهد تلفات و اتفاقات ناگواری بودیم که خوشبختانه مشکل جاده این منطقه با تدابیر صورت گرفته برطرف شده و شاهد کاهش خسارات جانی و مالی در حوادث این منطقه هستیم.

محمدعلی ملک زاده با اشاره به فعال بودن قریب به ۴۵ هزار نفر در جمعیت هلال احمر افزود: هدف مجموعه های امدادی در کشور این است که در زمان وقوع حادثه هم فرد حادثه دیده بتواند با اقدامات پیشگیرانه خودش را نجات دهد و هم اگر حادثه ای برای همنوعانش رخ داده جان آنها را نیز نجات دهد و خسارات مادی و معنوی که گاهاً جبران ناپذیر است را به حداقل برساند.

این مراسم همزمان به صورت ویدیو کنفرانس با آیین افتتاح ۴۱ پروژه عمرانی هلال احمر و ۵۰۰ خانه هلال در کشور همراه بود.

ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای دهستان چنار به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و اعتبار ۵۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

اعتبارات لازم احداث این پروژه به همت خیر نیک اندیش، سید محمود حسینی و مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..