موفقیت یزد در صرفه‌جویی ۴۰درصدی مصرف آب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد مصرف بهینه منابع آبی را از جمله اولویت های جدی این سازمان در مدیریت شهری دانست و گفت:‌ مدیریت به موقع پروژه و استفاده از شیوه آبیاری نوین فضای سبز ۴۰ درصد مصرف آب در این سازمان را کاهش داده است.

یکی از ملزومات زندگی شهری در فصل تابستان، ایجاد و نگهداری فضای سبز شاداب و بانشاط برای استراحت و تفریح شهروندان است که امروزه برای شاداب نگه داشتن این فضاها با توجه به کمبود آب شهری نیازمند مدیریت درست و کاربردی است.

محمدحسن منصوری زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد  از استان، با اشاره به لزوم حفظ و توسعه و ارتقا کیفیت فضای سبز شهری، اظهار کرد: در فصل تابستان در حوزه نگهداری فضای سبز شهری تغییر ساعات آبیاری حتما انجام می‌شود و آبیاری در روز به حداقل ممکن رسیده و درشب انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از فرآیندهایی که در این راستا انجام می‌گیرد وجین علف‌های هرز در آبخور درختان است افزود: وجود علف‌های هرز و استفاده آنها از آب موجب بروز کم آبی در درختان می‌شود، از این رو وجین علف‌های هرز در بهار و تابستان از برنامه‌های اصلی سازمان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد تصریح کرد: یکی د‌‌‌‌‌‌یگر از اقد‌‌‌‌‌‌امات د‌‌‌‌‌‌ر این حوزه بهینه سازی مصرف آب د‌‌‌‌‌‌ر فضای سبز استفاد‌‌‌‌‌‌ه از سیستم‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری قطره‌ای فضای سبز عمومی شهر د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌ستور کار قرار گرفت که تاکنون د‌‌‌‌‌‌ر بخش اعظمی از شهر اجرا شد‌‌‌‌‌‌ه است.

منصوری زاده استفاده از کودهای دامی در فصل زمستان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: استفاده از کودهای دامی موجب افزایش نفوذپذیری آب به داخل خاک شده و این امر باعث افزایش راندمان استفاده از آب شده و باعث صرفه جویی چشمگیر در میزان آب مصرفی می‌شود.

وی نظارت جدی بر نحوه آبیاری تانکرها و استفاده از سیستم‌های زیر سطحی را از دیگر اقدامات این سازمان برای جلوگیری از هدر رفت آب برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، با انجام این اقدامات تا ۴۰درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با توجه به گرد و خاک که در ابتدای سال داشتیم برای کنترل و مقابله با آفات بخصوص در درختانی که در اثر گردوخاک مستعد بروز آفات و بیماریها هستند شستشوی درختان به طور ویژه در اولویت کارهای سازمان قرار گرفت.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..