فعالیت ۱۹۶ داروساز در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ۱۹۶ دارو ساز در این استان فعالیت دارند گفت: این استان از لحاظ موجود بودن دارو در مقایسه با سایر استانها از وضعیت بهتری برخوردار است.

محمد حسین مصدق به مناسبت روز داروساز  افزود: اصولا کمبود دارو در برخی مواقع بصورت فصلی پیش می آید که در این زمینه، اقدامات لازم به صورت فوری صورت می گیرد.
وی تعداد داروخانه های استان را ۱۶۲ باب بیان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ مورد به صورت شبانه روزی در استان فعالیت می کنند.
مصدق تصریح کرد: همچنین از مجموع داروخانه استان ۸۹ مورد آن در مرکز استان وجود دارد که به صورت روزانه ، نیمه وقت و شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستانهای استان حتی دهستانها و روستا هم داروخانه وجود دارد و در این زمینه مشکلی نیست گفت: در حال حاضر دو کارخانه تولید دارو در زمینه مکمل های دارویی در استان فعالیت می کنند.
وی از شهروندان خواست از خرید داروهایی که از مسیر شرکت های پخش و مجاز توزیع دارو صورت نمی گیرد خوددداری کنند زیرا هیچ ضمانتی ندارند و می تواند خطر ساز باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد توصیه کرد: افراد از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند زیرا برخی داروها عوارض جانبی دارند.
پنجم شهریور سالروز ولادت 'ابوبکر محمد بن زکریای رازی ' از مشاهیر بزرگ جهان اسلام و علم طب و داروسازی'ˈروز داروسازی' نامگذاری شده است.
محمد زکریای رازی پزشک، فیلسوف و شیمیدان ایرانی که آثار ماندگاری در زمینه پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته بعنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.
منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..