حمایت کمیته امداد یزد از ۱۲۵۰۰ خانوار دارای سرپرست زن

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: ۲۳ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و این در حالی است که ۱۲۵۰۰ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

«محمد شجاعان» با بیان این که این نهاد با تفکری ارزشی، انقلابی، جهادی و مؤمنانه و با قلم مهرورزی و جوهر خدمت‌رسانی در شناسایی به‌موقع نیازمندان و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی آنان در تلاش است، گفت: ۲۳ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۱۲۵۰۰ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی با اشاره به بخشی از راهبردهای این نهاد در سال ۱۴۰۲ در بخش حمایت و سلامت خانواده، بیان کرد: اقدامات حمایت‌گرانه و توانمندساز با رویکرد تقویت گفتمان توانمندسازی، خدمت‌رسانی و تکریم خدمت گیرندگان از جمله محورهای مهم در بخش حمایت و سلامت خانواده در سال جاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: استقرار نظام مددکاری اسلامی با رویکرد تقویت نگاه فرهنگی در مددکاری، رعایت اصل عدالت توزیعی در ارائه خدمات، تسهیل گری و سرعت بخشی در خدمت‌رسانی به نیازمندان و همچنین اهتمام به رعایت کرامت انسانی خدمت گیرندگان در برنامه‌های حمایتی این نهاد در سال ۱۴۰۲ موردنظر است.

وی ادامه داد: همکاری و حمایت در تحکیم نهاد خانواده از طریق ازدواج آسان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، تقویت خدمات معوض به‌جای بلاعوض و احصای نیازهای سالمندان در ابعاد مختلف و تلاش در رفع این نیازها از دیگر برنامه‌های حمایتی است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد یزد، شجاعان افزود: ایمن‌سازی و سلامت مددجویان با اولویت سالمندان و صعب‌العلاج‌ها و بیماران خاص و توجه ویژه به نیازهای بهداشتی و درمانی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب‌العلاج با مشارکت خیران و همچنین شناسایی نیازمندان فاقد مسکن و تلاش برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های بخش حمایت و سلامت کمیته امداد در سال جاری است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..