با حضور مفاخر و پیشکسوتان؛

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در منزل آذریزدی برگزار می‌شود

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی با حضور مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بعد از گذشت ۲۴ دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.

بر همین اساس، پیرو اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری برای قصه‌گویی ایرانی، در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ هم‌زمان با آیین برگزاری مراسم ثبت ملی در ستاد و با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استانی، جشن گرامیداشت برگزار می‌شود.

همچنین این جشن در کانون استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی «نماد قصه‌های ایثار و مقاوت»، در کانون خراسان رضوی و در حرم مطهر امام رضا(ع) «نماد قصه‌های دینی‌ مذهبی» در کانون کرمانشاه در محل تاق بستان نماد «قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه‌ مهدی آذریزدی «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» و در گیلان به یاد برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

در عین حال، در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور در همان تاریخ و ساعت اعلام شده، زنگ قصه‌گویی نواخته می‌شود و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه می‌گویند.

رونمایی از لوح ثبت ملی قصه‌گویی، سخنرانی اسدالله شکرانه، مدیر اسبق کانون استان یزد و پژوهشگر حوزه فرهنگ و آذر پژوه، پخش بریده‌ای از اثر قند و عسل از سروده‌های آذریزدی، قصه‌گویی محیا کمالیان، عضو نوجوان مجتمع فرهنگی هنری کانون، پخش نماهنگی از مرحوم آذریزدی و اجرای زنگ قصه‌گویی همراه با پخش کلیپ «آی قصه قصه قصه» از جمله برنامه‌هایی است که در این آیین برگزار می‌شود.

این آیین در یزد ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در منزل استاد مهدی آذریزدی برگزار می‌شود و به صورت زنده در پیام‌رسان‌های ایتا به نشانی https://eitaa.com/kanoonparvaresh_yazd و روبیکا به نشانی https://rubika.ir/Kanoonparvaresh_yazd برای عموم مردم پخش خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..