مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

زیرساخت‌های فوتبال یزد باید تقویت شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فوتبال یزد در بخش سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز زهیر حاج حسینی در دیدار صمیمانه با اعضای هیات فوتبال شهرستان یزد اظهار داشت: وجود زمین‌های مناسب و سایر امکانات جانبی برای برگزاری مسابقات داخلی و کشوری و برپایی دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف در رشته فوتبال جزو نیازهای استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای ورزش و فوتبال انجام گرفته است، ادامه داد: باید زیرساخت‌ها و امکانات فوتبال در شأن استان باشد که در شرایط فعلی با آن فاصله وجود دارد و برای حل مشکل باید همه دلسوزان و خیران در کنار دولت همکاری و اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: نباید به راحتی از کنار رشته پرمخاطب فوتبال گذشت زیرا وقتی در بین مردم عنوان‌های برتر و نامور فوتبال نباشد، حتی رشته‌های شاخص و دیگر مقام و عنوان‌های ورزشی دیده نمی‌شود و مردم فقط ورزش و اهمیت ورزش را به نام فوتبال می‌شناسند.

حاجی حسینی ادامه داد: چشم امید مردم و جوانان بیشتر به فوتبال شهر است مثلاً مردم با تیم شهید قندی خاطره دارند بنابراین باید زیرساخت ورزشی و فوتبالی در شأن استان و شهرستان باشد و فوتبال استان به اندازه استعدادهای فوتبالی رشد نکرده و مشکلات مالی و مسائل حاشیه‌ای زمینه‌ساز این موضوع است.

وی تاکید کرد: مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد سند هویتی شهرستان یزد است و برای همه شناخته شده است و باید بهسازی و ترمیم شود و هم مشکل رختکن و دیگر مسائل مجموعه باید رفع شود تا فشار روانی از هیات‌ها کم شود و بتوانند برای فوتبال قدم و بقیه ورزش‌ها گام موثرتری بردارند.

یزد ۷۰۰ هزار نفری یک زمین اختصاصی برای برگزاری مسابقات فوتبال ندارد

رئیس هیات فوتبال شهرستان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: این هیات در شهری با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت هنوز یک زمین اختصاصی برای برگزاری مسابقات و هم برای کسب درآمد ندارد و این مشکل اصلی است که انتظار داریم با پیگیری مسئولان حل شود.

سید حسن حسینی افزود: واگذاری زمین چمن برای درآمدزایی و کمک به هیات و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، واگذاری ساختمان هیات و رفع مشکل رختکن و سکوی چمن و ساماندهی مدارس فوتبال و جلوگیری از فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال جزو مطالبات اصلی است.

همچنین در این نشست رئیس و اعضای هیات فوتبال شهرستان یزد همکاری برای حل مشکلات این منطقه را خواستار شدند و مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، وعده همراهی و رفع دغدغه های فوتبالی را داد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..