توسعه همکاری‌های دانشگاه فرهنگیان و مرکز اسناد یزد

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان یزد با مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با هدف تقویت همکاری، توان افزایی سازمانی، دسترسی و برخورداری از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل علمی و تخصصی منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان یزد و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با هدف توسعه و گسترش همکاری های متقابل و مشارکت در زمینه فعالیت های پژوهشی، آموزشی، مشاوره ای و بهره گیری از منابع، امکانات و توانمندی های علمی- تخصصی، بهره مندی متقابل از توانایی ها، ظرفیت ها و امکانات، بهره مندی متقابل در ایجاد و توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی، ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز در حوزه های تخصصی، نمایه سازی مستندات علمی مورد نظر کتابخانه در بانک اطلاعات، اجرای فرآیند شناسایی و تحلیل دادگان علمی در حوزه تخصصی و نمایه سازی اطلاعات و اسناد کتابخانه با قابلیت اعمال سطوح دسترسی برای مخاطبان، با حضور منصور دهقان منشادی و سعید زارع امضا شد.

«منصور دهقان منشادی» رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد در این نشست با بیان اینکه قدمت تاسیس تربیت معلم در استان یزد به بیش از ۸۵ سال بر می گردد، خاطر نشان کرد: در همین راستا دانشگاه فرهنگیان یزد مفتخر به راه اندازی موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم استان است.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی جهت بازدید دانشجو معلمان پردیس های استان از مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان و انتقال اسناد و مدارک تاریخی به آن مرکز و همچنین فراهم کردن زمینه برای مصاحبه تاریخ شفاهی دانشگاه شد.

«سعید زارع» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در این نشست با بیان جایگاه هویتی، تاریخی و تمدنی آن مرکز و نقش مهم کارکردها و ماموریت های آن در توسعه فرهنگی و هویت ملی و میهنی استان، اظهار کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در سه حوزه اسنادی، کتابخانه ای و آرشیو شفاهی نقش آفرینی می کند و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی، با توجه به پژوهش محوری آن مرکز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

در این تفاهم نامه طرفین بر همکاری در زمینه مبادله و اهدای کتاب به منظور غنی سازی منابع و کتابخانه های دیجیتال، انجام تبادلات اسنادی و همکاری در زمینه برگزاری همایش ها و میزگردهای علمی در زمینه های تاریخ شفاهی، ایران شناسی، اسلام شناسی و یزدشناسی به صورت مشترک بین مرکز و دانشگاه تاکید کردند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد،‌ این تفاهم نامه به مدت سه سال و در هشت ماده و دو نسخه تنظیم و در سالن شهید احمدی روشن پردیس شهیدان پاک نژاد به امضای طرفین رسید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..